همه دستگاه ها موظف به برنامه ریزی برای رویداد ساری 2022 هستند

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، همه دستگاه ها موظف به برنامه ریزی برای رویداد ساری 2022 هستند.

همه دستگاه ها موظف به برنامه ریزی برای رویداد ساری 2022 هستند

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران اظهار کرد: انتخاب ساری به اسم مرکز توریستی کشورهای عضو اکو در سال 2022 یک اقدام نمادین است که در واقع معطوف کردن توجه کشورهای منطقه به ظرفیت ها و مزیت های مازندران و شهرهای مختلف این استان را بواسطه آن دنبال می کنیم. برگزاری درست این رویداد و میزبانی موجب تقویت شناخت مردم و ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف می گردد و جذب توریست خارجی به مازندران را تقویت می نماید.

وی با تأکید بر اینکه هیچ موضوع حاشیه ای نباید ما را از اهدافمان در این میزبانی غافل کند، گفت: ساری 2022 یک رویداد استانی و مؤثر برای تمام نقاط مازندران است و همه باید برای برگزاری مطلوب آن یاری نمایند. کسب این میزبانی در اجلاس تاجیکستان اقدام ساده ای نبود و نباید به سادگی فراموش گردد.

نماینده عالی دولت در مازندران توضیح داد: آنچه که باعث عقب ماندگی مازندران شده مطرح کردن مسائل منطقه ای و بخشی نگری است. به همین علت همیشه در سالهای اخیر به اسم نماینده عالی دولت بر مازندران یکپارچه تاکید کردم. ساری مرکز اداری استان است و باید بپذیریم برجسته سازی مرکز استان، عامل توسعه و محرک پیشرفت تمام نقاط استان می گردد.

حسین زادگان اضافه نمود: این رویداد یک اتفاق کاملا برد-برد محسوب می گردد، زیرا تحرک کل استان برای برطرف نواقص میزبانی از توریستان را بدنبال دارد. به همین علت معتقدیم که اظهارات مخالفان این رویداد بر پایه دیدگاه کارشناسانه و مبتنی بر منافع مردم نیست. طبیعتا وقتی میهمان داشته باشیم و اسم مرکز توریستی را کسب کنیم سعی می کنیم تا میزبانی آبرومندی رقم بخورد. پس به جای حاشیه سازی یاری کنیم تا مرکز خوبی باشیم.

استاندار مازندران تأکید کرد که همه کمیته ها و دستگاه ها موظف هستند با تعریف برنامه منطبق بر شرایط کرونایی موجود، وارد کار عملیاتی برای آماده شدن مازندران در میزبانی از توریستان رویداد بین المللی ساری 2022 شوند.

وی اضافه نمود: بستر فضای مجازی با توجه به قابلیت های گسترده و نفوذ در جامعه با یاری صدا و سیما می تواند به برگزاری با شکوه این رویداد یاری زیادی کند. برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها و دعوت از کشورهای مختلف در حوزه فرهنگی، علمی و اقتصادی هم می تواند منجر به اقدامات قابل توجهی در برجسته سازی رویداد ساری2022 گردد.

تشکیل شورای سیاستگذاری رویداد ساری2022 در شهرداری

شهردار ساری هم در این نشست از تشکیل شورای سیاستگذاری ساری2022 اطلاع داد و گفت: کمیته های هشت گانه این ستاد در شهرداری ساری تشکیل شد و برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد در شهرداری مرکز استان در دستور کار واقع شده است.

جواد طالبی اظهار کرد: ذیل شورای سیاستگذاری رویداد بین المللی ساری2022 هشت کمیته شامل کمیته های برنامه ریزی طرح و پژوهش، اقتصادی پشتیبانی، زیرساختی و فنی، خدمات شهری و فضاسازی، فرهنگی و هنری، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و تبلیغات و شهر خلاق تشکیل شده است.

وی اضافه نمود: انتخاب ساری به اسم میزبانی توریستی در سال 2022 قطعا مهمترین و بزرگترین رویداد برای مرکز استان طی یک سال آینده است و همه ما وظیفه داریم بستر مناسب برای برگزاری بهتر این رویداد را فراهم کنیم.

شهردار ساری اضافه نمود: از رئیس موسسه فرهنگی اکو و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی دعوت شده که برای عقد تفاهمنامه سه جانبه مشترک در زمینه فرهنگی، توریستی و ورزشی در گستره کشورهای عضو اکو و افتتاح خانه دوستی ساری و اکو به ساری بیایند که با توجه به شرایط حاد کرونایی پس از بهبود شرایط استان این سفر انجام می گردد.

این مسئول با اشاره به بعضی اقدامات در حال اجرا به وسیله شهرداری برای بهسازی فضای شهری ساری و افزایش آمادگی میزبانی از توریستان خارجی در سال 2022 گفت: ساخت پارک اکو در منطقه صفرآباد، بهسازی و ساخت جاده سلامت در پارک جنگلی سکوتپه، تشکیل شهرداری بافت کهن برای بهسازی و احیای محله های تاریخی ساری، بهسازی میدان ساعت و همسان سازی سیمای واحدهای تجاری اطراف این میدان، برنامه ریزی برای اجرای سنگفرش در خیابان جمهوری اسلامی، ساخت پارک پایداری در حاشیه رودخانه تجن و بعضی اقدامات برای تغییر و بهبود هویت بصری شهر در دستور کار شهرداری واقع شده است و در حال اجرا است.

منبع: همگردی

به "همه دستگاه ها موظف به برنامه ریزی برای رویداد ساری 2022 هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه دستگاه ها موظف به برنامه ریزی برای رویداد ساری 2022 هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید