پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان ارسال شده است

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه در امسال شش پرونده برای ثبت جهانی ارسال شده است، گفت: یکی از این پرونده ها، پرونده منظر تاریخی هگمتانه تا همدان بوده که برای آنالیز ایرادها ارسال شده است.

پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان ارسال شده است

ایسنا: محمدحسن طالبیان چهارشنبه 28 مهرماه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی تاج آباد در رابطه با پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان، بیان نمود: بعد از ایرادیابی، پرونده ها مورد آنالیز دوباره قرار می گیرند و پرونده ای که کم ریسک تر است در امسال برای ثبت جهانی ارسال می گردد و بقیه پس از رفع ایرادها سال بعد ارسال خواهند شد.

وی توضیح داد: برای پرونده ثبت جهانی هگمتانه برترین بخش های راستا مورد نظر انتخاب شده و محورهای آرامگاه بوعلی سینا تا آرامگاه باباطاهر نیز در آن قرار گرفته است.

مسئول ثبت میراث جهانی ایران در یونسکو با بیان اینکه آذر ماه امسال نتیجه اولیه پرونده ها اعلام می گردد، افزود: نهضتی که برای بازسازی و توجه آثار وجود دارد مهمترین حاصل ثبت جهانی است و امیدواریم در کنار حفاظت، ثبت جهانی نیز صورت گیرد.

طالبیان در انتها عنوان نمود: هر چقدر روی پرونده ای بیشتر کار گردد و ایرادات آن رفع گردد بهتر است و اگرچه پرونده هگمتانه آماده شده اما کارهای اجرایی زیادی باید برای آن انجام گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان ارسال شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان ارسال شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید