پوشاک از بارزترین مؤلفه های دنیا متمدن است

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مریم سربندی فراهانی مترجم و نویسنده که به تازگی برای کتاب پوشاک زنان در خاور نزدیک و خاور میانه در جشنواره کتاب سال جوانان در رشته هنر برگزیده شده است، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، گفت: پوشاک یکی از بارزترین مؤلفه های دنیا متمدن و دربردارنده ابعاد اجتماعی، هنری، مذهبی و فرهنگی است.

پوشاک از بارزترین مؤلفه های دنیا متمدن است

وی اضافه نمود: آشنایی با تاریخ لباس و سیر تحول پوشاک می تواند منظرهای جدیدی را پیش روی پژوهشگران بگذارد و ایده های تازه ای را به طراحان لباس معرفی کند.

سربندی فراهانی به محتوای کتاب پوشاک زنان در خاور نزدیک و خاور میانه اشاره نمود و گفت: کتاب حاضر به آنالیز پوشاک در خاورمیانه و خاورنزدیک با موضوع پوشاک عثمانیان می پردازد. با توجه به وسعت قلمرو عثمانی، آنالیز پوشاک این قلمرو و تأثیر آن در منطقه ها مجاور با آن می تواند آینه تحولات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

این مترجم توضیح داد: به علت مجاورت این منطقه با کشور ایران و اختصاص بخشی مجزا برای مطالعه پوشاک ایرانی، این کتاب می تواند به یکی از منابع پژوهشگران برای پوشاک ایرانی تبدیل گردد و راهگشای تحقیقات آینده باشد.

وی یادآور شد: اهمیت این کتاب به علت آنالیز پوشاک زنان است، چرا که با توجه به نبود نقش و فعالیت اجتماعی برای زنان و بعلاوه حضور آنان در حرمسراها که موجب پنهان ساختن آنها از انظار عموم می شد، مطالعات قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است. این اثر با آنالیز نقاشی ها، لباس های به جای مانده و سفرنامه های سیاحان اروپایی توانسته به یک جمع بندی کلی از لباس های زنان و سیر تحول آنها دست یابد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پوشاک از بارزترین مؤلفه های دنیا متمدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشاک از بارزترین مؤلفه های دنیا متمدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید