کوچه قائم مقام به روح الله رجایی تغییر نام داد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب پیشنهاد کمیته نام گذاری شورای شهر تهران به تغییر نام بعضی از معابر پایتخت از جمله تغییر نام کوچه قائم مقام فراهانی در خیابان شریعتی تهران به نام روح الله رجایی رای مثبت دادند.

کوچه قائم مقام به روح الله رجایی تغییر نام داد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و سی ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر آنالیز تغییر نام برخی از معابر پایتخت را در دستور کار قرار دادند.

نام گذاری میدان بی نام در منطقه 6 بین خیابان دنیا آرا و بزرگراه کردستان به نام عنایت الله گلستانه از روزنامه نگاران حادثه نویس، نام گذاری میدانی بی نام به نام شهید غلامرضا آستارکی تغییر نام بخش شرقی - غربی، کوچه تیر محدوده ایران زمین شمالی تا خیابان تیر به نام شهید علی سالاری از جمله مصوبه های این جلسه بود.

همچنین اعضای شورا به نام گذاری یک بوستان جدید در محله نظام آباد به نام گل ابریشم رأی دادند؛ آنان همچنین پیشنهاد تغییر نام خیابان مهرداد جنوبی به نام سهیل گوهری مشاور کمیته ورزش شورا که دلیل کرونا درگذشت، را تصویب کردند.

محمدجواد حق شناس رییس کمیته نام گذاری شورای شهر درباره این نام گذاری گفت: گوهری از همکاران مان در شورای شهر بوده که سال ها روابط عمومی انجمن ام اس را برعهده داشته است و از آنجایی که خیابان مهرداد در کنار ساختمان انجمن صنفی روزنامه نگاران واقع شده است، این کوچه را به نام گوهری پیشنهاد شده است.

مجید فراهانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در کمیسیون نام گذاری به جای نام معابر می توانیم از امکانات دیگر همچون بوستان ها، استادیوم و غیره استفاده کنیم؛ نباید معبری که سال ها است شناخته شده تغییر نام دهیم.

فراهانی درباره تغییر نام کوچه قائم مقام فراهانی به نام روح الله رجایی، سردبیر روزنامه جام جم نیز گفت: این کوچه 100 سال است که به نام قائم مقام فراهانی شناخته شده و انجمن روزنامه نگاران اصلا خبر ندارد که قرار است این کوچه ها تغییر نام بدهد.

وی گفت: جالب است که قائم مقام فراهانی به دست انگلیسی ها کشته شده است و حالا در روز 28 مرداد می خواهیم نامش را از یک کوچه حذف کنیم.

زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: برای من سوال است که آیا از اهالی محل در خصوص تغییر نام کوچه مهرداد و کوچه قائم مقام فراهانی سوال پرسیده شده با خیر.

وی اضافه نمود: آیا هر خبرنگار یا روزنامه نگاری که جان خود را از دست دهد نام او را بر معابر می گذاریم؟

نژادبهرام از کمیته نام گذاری پرسید که آیا از انجمن صنفی روزنامه نگاران درباره این تغییر نام سوال پرسیده شده است یا خیر؟

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به اینکه برخی می گویند نباید نام دوستان مان را بر معابر بگذاریم، گفت: این سخنان منصفانه نیست.

وی با بیان اینکه تغییر نام یک کوچه 200 متری رفیق بازی نیست، اضافه نمود: رفیق بازی آن است که دوستان مان را در قسمت های مختلف شهرداری مشغول به کار کنیم.

وی با بیان این که سهیل گوهری در قطعه نام آوران دفن شده پس چه طور ممکن است که صلاحیتی برای نام گذاری بر معابر نداشته باشد، گفت: برخی از اعضاء به این فرد ظلم نموده اند و بهتر است نگاه شخصی را کنار بگذاریم.

سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم تاکید نمود که سهیل گوهری همکار ما در شورای شهر بود و دبیر کمیته حقوقی بودند و لذا از همکارانمان انتظار داریم که رأی مثبت بدهند.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این نامگذاری ها گفت: پس بگوییم همکاران مان زودتر فوت نمایند تا اسم آنها را بر روی معابر بگذاریم.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ارایه تذکر به حجت نظری عضو دیگر شورا، تاکید نمود که حجت نظری دغدغه های زیادی دارد اما این که می گویند اعضاء به سهیل گوهری ظلم نموده اند درست نیست.

وی گفت: حجت نظری باید مراقب کلام خود باشد چرا که 20:30 منتظر است، کلامی ازدهان ما خارج گردد و علیه شورا جوسازی نمایند و نباید به آنها بهانه ای بدهیم.

وی با بیان این که ما به نام گذاری کوچه رأی می دهیم اما نگویید که اعضای شورا به افراد ظلم کردند، گفت: خیلی از اعضای شورای قبلی و نمایندگان مجلس فعلی می گویند که کار شورا فقط نام گذاری معابر شده که این سخنان از برخی رفتارهای ما نیز نشأت می گیرد.

مصوبات شورای اسلامی شهر تهران برای مشخص به فرمانداری تهران ارسال و درصورت تایید برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کوچه قائم مقام به روح الله رجایی تغییر نام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچه قائم مقام به روح الله رجایی تغییر نام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید