یک استارتاپ برای بین المللی شدن و حضور در برابر سرمایه گذاران خارجی چه احتیاج هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، وبیناری با موضوع احتیاج های یک استارتاپ برای بین المللی شدن و حضور در برابر سرمایه گذاران خارجی چهارشنبه 26 شهریور 99، برگزار می گردد.

یک استارتاپ برای بین المللی شدن و حضور در برابر سرمایه گذاران خارجی چه احتیاج هایی دارد؟

به گزارش گروه فناوری وبلاگ پایگاه داده، چهارشنبه 26 شهریور 99، وبیناری با موضوع احتیاج های یک استارتاپ برای بین المللی شدن و حضور در برابر سرمایه گذاران خارجی توسط هادی حسین زاده، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت NanoCnet و فارغ التحصیل پسادکتری مهندسی الکترونیک - فناوری نانو از دانشگاه واترلو کانادا برگزار می شود.

بخش مهمی از موفقیت یک کسب وکار، به بازار هدف و میزان استقبال مشتریان از محصولات و خدمات عرضه شده بستگی دارد. به عبارت دیگر، هر چقدر هم که عملکرد محصول شما خوب باشد، تا مشتریان و بازار آن را نپذیرند، عملاً به موفقیت چندانی دست نخواهید یافت. نکته مهم در این زمینه، توجه به ذائقه بازار و در کنار آن، تنوع بخشی به بازار های هدف است.

یک اشتباه رایج بین کسب و کار های نوپا، تمرکز صرف بر بازار های محلی است. اغلب در ذهن بنیان گذاران و کارآفرینان استارتاپی، این تصور نادرست وجود دارد که با توجه به محدودیت در منابع (اقتصادی، انسانی، تجهیزات و …)، نباید به توسعه بین المللی بازار فکر نمایند. این در حالی است که در فضای فعلی کسب وکار، استارتاپ ها تقریباً در همان لحظات اولیه پس از راه اندازی، می توانند به بازار های بین المللی دسترسی پیدا نمایند. البته در این راستا، انطباق بازار/ محصول از لحاظ جغرافیایی، صنعت و خود کسب وکار هم بسیار مهم است.

در گسترش فضای کسب وکار و بین المللی سازی آن، یک راهبرد هدفمند و یکپارچه برای افزایش مقیاس الزامی است. در این راستا، توسعه بازار از یک ناحیه محلی تا هر تعداد بازار بین المللی، دقت و تیزبینی خاص بنیان گذاران و مدیران شرکت را می طلبد. در کنار این موضوع، بحث تأمین اقتصادی و جذب سرمایه هم مطرح است. دنیای امروز، دنیای نوآوری و ایده های خلاقانه است و سرمایه گذاران، بهتر از هر کسی این موضوع را فهمیده اند. این یک فرصت عظیم برای صاحبان ایده و فناورانی است که می خواهند دنیای پیرامون خود را تغییر دهند. دیگر لازم نیست که به یک محیط محدود و محلی تکیه کنید، حتی مرز های جغرافیایی ملی را هم فراموش کرده و در پی سرمایه گذاران علاقه مند در یک مقیاس جهانی باشید!

با مشارکت یک سرمایه گذار خارجی در استارتاپ، علاوه بر این که منابع اقتصادی لازم برای توسعه ایده و فناوری فراهم می شود، راه های ورود به بازار های بین المللی هم تسهیل می شود. سرمایه گذاران استارتاپی، اعم از فرشتگان کسب وکار یا صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر (VCs)، به خوبی با بازار کشور خود و الزامات آن آشنا بوده و حتی در موارد جزئی، مانند کانال های توزیع و بازاریابی هم به شما یاری می نمایند.

لازم به تأکید است که در افزایش مقیاس بین المللی و فرآیند جهانی شدن، تیم های توسعه محصول و مهندسی، باید برای ورود به بازار، راه و روش جدیدی برای هماهنگی با بخش های فروش و بازاریابی داشته باشند. همچنین، استارتاپ ها باید بین موفقیت فوری در بازار محلی و ابتکارات مبتنی بر منابع برای گسترش به نواحی جدید، تعادل ایجاد نمایند.

حضور در بازار های بین المللی عالی است، جذب سرمایه گذاران خارجی از آن هم بهتر است. اما یک مشکل عظیم وجود دارد! معرفی ایده به سرمایه گذار، در حالت معمول هم با پیچیدگی ها و چالش های خالصی همراه است، دیگر چه برسد که بخواهید با سرمایه گذاران خارجی روبرو شوید. کاری سخت در پیش رو دارید، اما اگر بتوانید از عهده آن برآیید، بازاری عظیم و بین المللی را پیش روی خود گشوده اید. سخت هست، اما رسیدن به آن یک شیرینی درازمدت را برایتان به ارمغان می آورد. کافی است لحظه ای به آن فکر کنید: اگه بشه چی میشه!

نظر به اهمیت مسئله، در این وبینار به عنوان دهمین رویداد کاریز، در قالب کاریز تجربه، احتیاج های یک استارتاپ برای بین المللی شدن و حضور در برابر سرمایه گذاران خارجی را از زبان دکتر هادی حسین زاده می شنویم. وی دارای مدرک فوق دکتری مهندسی الکترونیک/ نانوفناوری از دانشگاه واترلو کانادا است و تجربه تأسیس شرکت NanoCnet را در کارنامه دارد. این تجربه ارزشمند کارآفرینی، به این بنیان گذار استارتاپی یاری کرده تا درکی بهتر از فضای کسب وکار های نوپا به ویژه فعالیت در بازار های بین المللی به دست آورد.

اگر علاقه مند به کارآفرینی و فرآیند هیجان انگیز تجاری سازی هستید، اگر ایده ای در ذهن دارید و می خواهید آن را به بازار عرضه کنید، اگر مدیر یک استارتاپ تازه تأسیس هستید، در این وبینار حضور یافته و چگونگی دستیابی به بازار های بین المللی و نحوه روبروه با سرمایه گذاران خارجی را دریابید. برای ثبت نام به اینجا مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "یک استارتاپ برای بین المللی شدن و حضور در برابر سرمایه گذاران خارجی چه احتیاج هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استارتاپ برای بین المللی شدن و حضور در برابر سرمایه گذاران خارجی چه احتیاج هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید