کسب و کار

اصلاح آیین نامه طبیعت گردی و معرفی شهرهای سبز

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی کشور از به روزرسانی آیین نامه طبیعت گردی پس از 18 سال خبر داد و گفت: شهرهای پایلوت گردشگری سبز معرفی خواهند شد.

25 بهمن 1402

پشت ابرهای اسیدی زهره حیات جریان دارد؟

نزدیک ترین سیاره همسایه زمین، زهره که تا مدت ها گفته می شد غیرقابل سکونت است، احتمالا بیش از آنچه تا کنون تصور می شد حامی حیات باشد.

20 دی 1402

تیک تاک برای کارمندان شهرداری لندن ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس آسوسیشن، این جدیدترین ممنوعیتی است که به علت نگرانی های امنیتی برای استفاده از اپ چینی در دنیا وضع شده است.

6 فروردین 1402

توضیح نو آموزش و پرورش در خصوص فروش مدارس خیرساز !

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش صرفا از فروش اموال دولتی انجام می شود و به هیچ عنوان مدارس احداثی خیرین در این طرح فروخته نخواهد شد، بلکه تکمیل خواهند شد.

3 اسفند 1401

هتل هیلتون کلید هوشمند را برای مهمانان خود راه اندازی می کند

هتل هیلتون لندن تلاش کرده است تا با راه اندازی کلید هوشمند، خود را به یک هتل مدرن و مجهز تبدیل و آسایش را برای مسافرین خود در سراسر انگلستان فراهم کند. با سرانجام یافتن سال 2017 میلادی، هتل هیلتون فناوری پیشرو در صنعت خود را که بزرگترین راه اندازی تکنولوژی...

17 آذر 1401

بازسازی خانه های قدیمی با روش های نو

بازسازی خانه های قدیمی یکی از بهترین روش ها برای افزایش استحکام خانه های فرسوده و کلنگی است که با طی کردن عملیات بازسازی خانه می توانید به منزل دلخواه و ایده آل خود برسید زیرا طی کردن این فرایند موجب می شود تا منزل قدیمی شما به خانه ای نو و مدرن تبدیل شود...

13 آذر 1401

عکس ، نازک ترین آسمان خراش جهان تکمیل شد

گجت نیوز نوشت: ساخت برج استاینوی، نازک ترین آسمان خراش در جهان و یکی از بلندترین سازه ها در نیم کره غربی به پایان رسید. در ادامه شاهد تصاویر چشمگیر آن باشید.

6 آذر 1401

کشف مجسمه های 1500 ساله در چین

نشریه چینی دیلی چاینا از کشف شمار قابل توجهی از مجسمه های سفالین به شکل انسان به وسیله باستان شناسان موسسه فرهنگی و باستان شناسی داتونگ اطلاع داد.

25 آبان 1401

8 سال پس از درگذشت مرتضی پاشایی؛ تویی که نگرانت بودیم

محبوبیت مرتضی پاشایی، 8 سال پس از درگذشتش نیز همچنان ادامه دارد. خواننده ای که طی 5 سال فعالیت حرفه ای خود، به یکی از محبوبترین خوانندگان دوران معاصر کشور تبدیل شد.

23 آبان 1401

قیمت کوییک دنده ای و کوییک R در کارخانه و بازار چقدر شد؟

در حال حاضر کوییک دنده ای صفر در بازار به قیمت 205 میلیون تومان خرید و فروش می گردد، که نشان می دهد این خودرو در طول یک هفته اخیر هیچ تغییر قیمتی را به ثبت نرسانده است. اما در ابتدای مهر ماه کوییک دنده ای صفر در بازار 200 میلیون تومان فروخته می شد. البته...

24 مهر 1401

ساخت بزرگترین واحد جذب مستقیم دی اکسید کربن

در استان وایومینگ، بزرگترین واحد جذب دی اکسید کربن از هوا به طور مستقیم ساخته شود که تاپایان دهه میلادی قادر به جذب سالانه 5 میلیون تن از این گاز خواهد بود.

1 مهر 1401

عادات غذایی ما واقعا دشمن ما هستند؟

خیلی از ما عاشق قرمه سبزی هستیم و شاید مثلا از خورشت کرفس متنفر. برخی ها عادت داریم که حتما سر سفره و در زمان مشخصی از روز یا شب با بزرگترها غذا بخوریم و عادات غذایی برخی از ما را به تنهایی غذا خوردن سوق می دهند. برای عده ای از ما غذا خوردن فقط در ناهارخوری...

25 شهریور 1401

اتفاقی که برای صابون های هتل می افتد!

تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که چه اتفاقی برای صابون های هتل می افتد وقتی هر مسافر فقط یک بار از آن ها استفاده می نماید؟ شوآن سِیپلر در سال 2008 وقتی به مینیاپلیس سفر نموده بود از کارمندان هتل این سئوال را پرسید. دقیقا در همین لحظه بود که ایده جالبی...

23 شهریور 1401

با قوانین تغییر و کنسلی بلیت هواپیما آشنا شوید!

قوانین تغییر و کنسلی بلیت هواپیما جز نکاتی است که عاشقان سفرهای هوایی باید نسبت به آن پیش از خرید بلیت اطلاعات کافی را داشته باشند. در زمان تهیه بلیت هواپیما باید قوانین مربوط به کنسلی بلیت را به دقت مطالعه نمایید، زیرا شرایط در همه پروازها یکسان نیست...

11 شهریور 1401

باگی الکتریکی شصت سال پس از اولین نسخه خود

شرکت آمریکایی میرز (Meyers) حدود شصت سال پس از ساخت اولین مدل باگی، نسل جدیدی از این ماشین را رونمایی کرد. این ماشین الکتریکی است و فروش آن از سال آینده شروع خواهد شد.

26 مرداد 1401

سبک ترین نسخه ویندوز 10 کدام است؟

ویندوز 10 اولین بار در سال 2015 از شرکت مایکروسافت منتشر شد و با وجود این که در حال حاضر ویندوز 11 هم عرضه شده، همچنان ویندوز 10 پرطرفدار و محبوب به جای مانده. مایکروسافت علاوه بر نسخه اولیه ویندوز 10، چندین نسخه دیگر هم ارائه داد تا کاربران با توجه به احتیاج...

25 مرداد 1401

افزایش سقف معافیت مالیات بر حقوق سال 1401 در نشست امروز مجلس

پیش از این، در نسخه اولیه لایحه بودجه 1401، سقف معافیت مالیاتیِ مزدبگیران در بخش های مختلف، فقط 5 میلیون تومان بود؛ سقف معافیت مالیات بر حقوق سال 1401 در نشست امروز مجلس (یازدهم اسفند) افزایش یافته و به 5 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است.

9 مرداد 1401

بررسی شرایط کنونی حمام منصوریه اردبیل

ایرنا/ این خبر به جهت بررسی شرایط کنونی حمام منصوریه اردبیل برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

4 مرداد 1401

توکیو برای برگزاری دو رویداد مهم ورزشی آماده می گردد

جام جهانی راگبی 2019 و المپیک تابستانی 2020، دو رویداد مهم ورزشی هستند که به میزبانی توکیو برگزار خواهند شد و همین امر باعث تغییر وتحولات زیادی در این شهر شده است.

25 تیر 1401

تحقیقات مشترک صنعتی برای توسعه نانومحصولات تازه

شرکت اینتگران تکنولوژیز (Integran Technologies) با شورای ملی تحقیقات کانادا (NRC) برای فناوری نانولوله کربنی (CNT) و نانولوله نیترید بور (BNNT) قرارداد مجوز تحقیقات (research license agreement) منعقد کرد.

24 تیر 1401
تعداد: (108)