یک مدیر خوب چگونه اشتباهش را می پذیرد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اشتباهات می توانند ناگهانی و بسیار بی رحمانه بروز نمایند و این امری بدیهی است.

شرکت ها گاهی دچار اشتباه می شوند، از خطاهای کوچک هنگام فراوری تا خطای عظیمی مانند فاجعه هسته ای فوکوشیما

یک مدیر خوب چگونه اشتباهش را می پذیرد

کسب و کارها به این واکنش های منفی جواب های مختلفی می دهند. بعضی از آنها با بازنگری اصولی در فرآیند های فراوری یا سرمایه گذاری های جایگزین در تحقیق و توسعه، فراخوان فراوریات و کم کردن فروش را در دستور کار قرار می دهند، درحالی که بعضی شرکت ها تنها به تغییرات کوچک بسنده می نمایند. تصمیم نهایی در خصوص چگونگی واکنش شرکت، در واقع بازخورد واکنش مدیر آن شرکت است و نشان می دهد که آیا آن خطا مجددا تکرار می گردد یا خیر. در ادامه با وبلاگ پایگاه داده همراه باشید.

جذابیت یک رهبر با اعتماد به نفس بالا

در زمان استخدام مدیرعامل تازه، شرکت ها در کوشش هشتند تا یک ناجی به خدمت بگیرند. فردی که با یک فد عادی متفاوت باشد. اما این احتمال وجود دارد که رهبران کاریزماتیک با پیروزیت های بالا، خود رای باشند.در بعضی از حالات، ممکن است این موضوع امتیازاتی برای شرکت داشته باشد. در واقع، ممکن است موقعیت هایی باشد که سطح بالایی از اعتماد به نفس کاذب، یک ویژگی مناسب در مدیران ارشد یک شرکت محسوب گردد. پشتیبانی کردن مدیر خود رای از یک محصول یا استراتژی که در ابتدا پیروز نیست، ممکن است به ترویج فرهنگ نوآوری در شرکت یاری کند. گرچه خوش بینی مدیر می تواند یک محیط کاری پر انرژی و مثبت را ایجاد کند، اما ممکن است با هزینه هایی همراه باشد.

تکرار مجدد همه خطاها

مدیران سخت کوش، اشتباهات خود، چگونگی انتقاد از شرکت و آنچه برای بهتر شدن باید انجام دهند را آنالیز می نمایند. آنها اشتباهات را به عنوان درسی ارزشمند قبول نموده و به راه خود ادامه می دهند. مدیرانی که به بازخورد اهمیتی نمی دهند، آنهایی هستند که باور ندارند یک اشتباه نتیجه آن چیزی است که آنان باید در کنترل خود در آورند و آن خطار را نتیجه نیرو های خارجی و تصادفی می دانند، کسانی هستند که همان اشتباهات را تکرار نموده تا زمانی که به آن شرکت صدمه وارد گردد

روابط مبتنی بر مقدار کارآیی یک مدیر

تا به امروز، تحقیقات کمی در خصوص ویژگی مدیرانی که در پی درک درست تری از اینکه چرا کسب و کارهای مشابه مدیران خود رفتار می نمایند، اجرا شده است. در این تحقیق چگونگی اثرات اعتماد به نفس بیش از حد یک مدیر روی فعالیت های شرکت به ویژه در حوزه ای که آن شرکت توجه و پیگیری بر روی بازخوردهای اصلاحی انجام می دهد، آنالیز می کنیم. اعتماد به نفس بالا، یکی از داغ ترین موارد مطالعاتی است و به حوزه ای اشاره دارد که افراد مقدار دانش و قدرت تشخیص خود را بیش از حد مورد آنالیز قرار می دهند. به طور کلی افراد با اعتماد به نفس بالا خوش بین بوده و احتمال انجام هر گونه اشتباه از سوی خود را دست کم می گیرند. افراد با اعتماد به نفس بالا مانند افرادی که در انجام کاری پیروز هستند یا پیش بینی شان درست است، علاقه به بالیدن خود دارند. اگرچه، به محض شکست یا اشتباه شدن پیش بینی هایشان، تقصیر را به متوجه تقدیر و شانس خود می نمایند.. همچون تمامی موارد وجود سوء رفتار در افراد، وسعت و ماهیت اعتماد به نفس کاذب نیز به صورت آشکار تغییر می نماید. درحالی که موارد قبلی اعتماد به نفس بالا را به فراوانی اهداف شرکت، میزان مالکیت و ریسک پذیری مرتبط می نماید، اما ما در پی چگونگی تاثیر سطوح مختلف اعتماد به نفس بالای مدیران عالی رتبه بر مقدار آمادگی آنها در به کارگیری بازخورد های اصلاحی در راه ارتقای کیفیت پیش بینی های مدیریتی هستیم و در این جهت بیش از 300 مدیر را در 15 سال در زمینه پیش بینی، آنالیز نموده ایم.

منبع: الی گشت

به "یک مدیر خوب چگونه اشتباهش را می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مدیر خوب چگونه اشتباهش را می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید