توضیح نو آموزش و پرورش در خصوص فروش مدارس خیرساز !

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش صرفا از فروش اموال دولتی انجام می شود و به هیچ عنوان مدارس احداثی خیرین در این طرح فروخته نخواهد شد، بلکه تکمیل خواهند شد.

توضیح نو آموزش و پرورش در خصوص فروش مدارس خیرساز !

به گزارش فارس، عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به موضوع مولدسازی املاک دولت با نگاه به حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: مفهوم دقیق مولدسازی دارایی های دولت، شناسایی و بهینه سازی اموال بلااستفاده دولت است که یا بهره وری ندارند و یا سال هاست که رها شده اند.

وی افزود: از طریق مولدسازی، این اموال و دارایی های دولت شناسایی و عواید حاصل از فروش آن ها در تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی استفاده خواهند شد؛ این کار ضمن افزایش ارزش اضافه کرده برای این املاک، تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی و به خصوص آموزشی که در انتظار دریافت اعتبارات هستند را رقم خواهد زد.

هیچ پروژه مشارکتی و خیری در لیست فروش مولدسازی قرار ندارد

زارع با اشاره به اینکه در سایت دبیرخانه هیأت عالی مولدسازی دارایی های دولت به صورت تعیین دارایی های مازاد تعیین شده اند و هیچ پروژه مشارکتی و خیری در بین آن ها وجود ندارد، گفت: آنچه ادارات کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های استان تهران به عنوان اموال و املاک مازاد معرفی کرده اند، تعیین است و به هیچ عنوان هیچ پروژه مشارکتی و خیری در این لیست وجود ندارد.

وی ادامه داد: عواید حاصل از فروش 21 ملک در شهر تهران و 10 ملک در شهرستان های استان تهران جهت تکمیل پروژه های آموزشی و نیمه تمام مشارکتی با خیرین مدرسه ساز صرف خواهد شد تا این فضا ها با سرعت بیشتر به چرخه آموزشی برسند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران توضیح داد: علی رغم برخی سوءبرداشت ها از آغاز طرح مولدسازی، حتی یک متر از فضا های آموزشی مشارکتی که با خیرین مدرسه ساز ساخته شده است در این طرح بنای فروش آن ها وجود ندارد و خیرین مدرسه ساز بدون دغدغه مندی در امر مقدس مدرسه سازی گام بردارند.

وی گفت: در سایت دبیرخانه هیأت عالی مولدسازی دارایی های دولت به صراحت دو بخش، دارایی های مازاد مصوب به معنای اموال و املاک دولتی که در این طرح به فروش خواهند رفت و بخش دوم پروژه های تکمیلی به معنای پروژه های آموزشی عمرانی که با عواید حاصل از فروش دارایی های مازاد تکمیل خواهند شد، تعیین شده است.

با فروش یک مدرسه دولتی در میدان ونک تهران، حداقل 50 مدرسه خیرین تکمیل می شود

زارع با ذکر مثالی برای توضیح دقیق تر موضوع در حوزه آموزشی، گفت: در بخش دارایی های مازاد مصوب و در حوزه شهرتهران یک مدرسه در میدان ونک تهران، ابتدای بزرگراه شهید حقانی وجود دارد که سال هاست بلا استفاده و رها شده است؛ آموزش و پرورش هم این مدرسه کاملا دولتی که سال ها از آن هیچ استفاده ای ندارد را در لیست اموال مازاد خود قرار داده است. با عنایت به قرارگیری این مدرسه در میدان ونک تهران و ارزش اضافه کرده بسیار فراوان آن، عواید حاصل از فروش این یک مدرسه، در ساخت و تکمیل حداقل 50 مدرسه در نقاط مختلف تهران اثر خواهد داشت. مفهوم مولدسازی دارایی های دولت در این یک مورد مثال کاملا نهفته است و با فروش اموال تماما دولتی، تکمیل پروژه های مشارکتی تسریع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: با تأکیدات و حمایت هایی که معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دارند، همانند گذشته دست خیرین مدرسه ساز را به گرمی می فشاریم و این اطمینان خاطر را می دهیم که مجموعه وزارت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس پشتیبان این بزرگواران بوده و هست و حتی یک متر از مدارسی که با مشارکت خیرین احداث شده است، نه تنها فروخته نخواهد شد، بلکه در تکمیل آن ها تسریع خواهد شد.

منبع: فرارو

به "توضیح نو آموزش و پرورش در خصوص فروش مدارس خیرساز !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح نو آموزش و پرورش در خصوص فروش مدارس خیرساز !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید