10 نکته برای سفر به کوبا

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، از زمانی که آمریکا به شهروندانش اجازه دسترسی آسان تر به کشورهای جزیره ای نزدیک مرزهایش را داده، سفر به کوبا جذابیت روزافزونی برای مسافران پیدا کرده است. اگر در حال برنامه ریزی سفر هستید، جو دیاز (Joe Diaz)، از موسسین آفار مدیا (AFAR Media)، نکاتی را به شما توصیه می کند که از قلم نیاندازید.

10 نکته برای سفر به کوبا

1- مردم معمولا از لغو محدودیت ها حمایت می کنند

مردم کوبا برای برداشته شدن محدودیت ها بسیار مشتاق هستند. سال هاست که گردشگران از این کشور بازدید می کنند، اما حالا گردشگران آمریکایی به آنجا سرازیر خواهند شد. این امر به ایجاد فرصتی برابر برای ساکنان محلی و گردشگران در تماشا فرهنگ های نو و درک جهان بینی های متفاوت منجر می شود و برای کوبایی ها نیز فرصت بزرگی برای پیشرفت بزرگ اقتصادی فراهم می کند.

2- هنوز هم محدودیت هایی وجود دارد

با وجود اینکه به تازگی با تغییر برخی از قوانین و همچنین بازدید اخیر رئیس جمهور آمریکا از کوبا، سفر قانونی به این کشور برای آمریکایی ها ساده تر شده، اما هنوز هم سفر کردن فقط با 12 هدف خاص، قانونی است که بسیاری از سفرها را پوشش می دهند. با این حال با ایجاد تغییرات مهم در قوانین، این محدودیت ها کم تر شده است.

3- زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید!

کوبایی ها می دانند صنعت گردشگری، دلار مورد نیاز کشور را تأمین می کند و گردشگران مانند کالایی ارزشمند هستند. مثل هر جای دیگر خود را با رسم و رسوم و عرف ها وفق دهید. صحبت کردن به زبان اسپانیایی شما را بسیار جلو خواهد انداخت، پس اپلیکیشن دوئولینگو (Duolingo) را دانلود کنید و توانایی های خود را در یادگیری زبان بسنجید.

4- اندازه زیادی پول نقد همراه داشته باشید

چیزهایی را که در کشورهای توریستی دیگر وجود دارند مثل وای فای و کارت های اعتباری در کوبا نخواهید دید، پس باید به اندازه مناسب با خود پول نقد داشته باشید.

5- کوبا با سایر کشورهای کارائیب فرق دارد

سفر شما به قسمتی منحصربه فرد از منطقه کارائیب خواهد بود که با سایر قسمت های آن کاملا تفاوت دارد. تنوع، انرژی، نوآوری، خون گرمی، موسیقی، فرهنگ و هنر؛ تمام این ها شما را به محض رسیدن به کوبا تحت تأثیر قرار خواهند داد.

6- چیزهایی هستند که باید همیشه همراه داشته باشید

مطمئن شوید که پول نقد به اندازه زیاد و مدارک شناسایی خود را همراه دارید. به عنوان یک توریست شما باید در صورت درخواست مسئولان مربوطه مدارک خود را به آن ها نشان دهید، هر چند این درخواست غیرمحتمل است. شخصا هرگز پاسپورتم را همراه ندارم، اما عکسی از آن را در موبایلم نگه می دارم. معماری و رنگ ها از کوبا بهشتی برای عکاسان می سازند، پس دوربین یک وسیله کلیدی است. به جز این ها کوبا هوای بسیار گرمی دارد، پس لباس مناسب فصل گرم بپوشید.

7- گزینه پرواز را در نظر داشته باشید

تمام شرکت های بزرگ هواپیمایی آمریکا برای پرواز به کوبا مجور درخواست کرده اند. من گروهی آمریکایی می شناسم که با مسئولان فرودگاه هاوانا برای آمادگی بیشتر همکاری می کنند. پس با وجود اینکه تحریم پروازها همچنان پابرجاست، مانع اصلی قیمت بالای بلیط هواپیماست که در حال حاضر حدود 700 دلار است. ارزان ترین راه مسافرت از آمریکا به کوبا، پرواز از یک کشور سوم مثل کانادا، مکزیک یا پاناما است. با شروع پروازهای شرکت های آمریکایی احتمالا قیمت ها با افزایش درخواست کاهش خواهند یافت.

8- حتما سری به هاوانا بزنید

به اندازه کافی در هاوانا بمانید. این شهر تاریخ و فرهنگی غنی دارد. جاذبه های دیگر کوبا مثل پینار دل ریو (Pinar del Rio)، منطقه مشهور به تولید سیگار برگ در کوبا، سینفوئگوس (Cienfuegos) و ترینیداد (Trinidad) هستند که در سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

9- حواستان همیشه جمع باشد

کوبا فوق العاده امن است، پس مسئله خاصی برای اجتناب از سفر وجود ندارد. فکر می کنم تا وقتی حواستان جمع باشد و قوانین را رعایت و از مغزتان استفاده کنید، هر جا که بروید شرایط خوبی داشته باشید. تقریبا هیچ سلاح گرمی در کوبا وجود ندارد. حتی مأموران پلیس باید اسلحه های خود را قبل از رفتن به خانه تحویل بدهند. مثل هر منطقه شلوغ دیگر احتمال سرقت های کوچک وجود دارد.

10- کمبود تفریحات وجود ندارد

در کوبا منطقه ها فراوانی برای تماشا و تفریح کردن وجود دارد. نشانی بهترین منطقه ها برای تماشا، غذا خوردن و تفریح کردن در سایت آفار جمع آوری شده است. سری به آنجا بزنید.

منبع: کجارو / popsugar.com

به "10 نکته برای سفر به کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای سفر به کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید