آمریکایی ها در شرایط وخیم پای صندوق های رای رفتند

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، رسانه های فرانسوی گزارش دادند انتخابات روز گذشته 2020 آمریکا، در فضای بی سابقه ترس و نگرانی از شیوع ویروس کرونا، تظاهرات علیه خشونت پلیس، حملات شبه نظامیان مسلح، خطر درگیرشدن گروه های افراطی، خطر به راه انداختن کارزارهای حقوقی در دادگاه برگزار گردید.

آمریکایی ها در شرایط وخیم پای صندوق های رای رفتند

روزنامه فرانسوی اوست فرانس نوشت: شیوع ویروس کرونا، تظاهرات علیه خشونت پلیس، حملات شبه نظامیان مسلح، خطر درگیرشدن گروه های افراطی، خطر به راه انداختن کارزارهای حقوقی در دادگاه، رئیس جمهوری که با به چالش کشیدن آراء پستی فریاد تقلب سر می دهد... آمریکایی ها به ندرت در چنین شرایط وخیم پای صندوق های رای رفته اند.

این روزنامه فرانسوی توضیح داد: نگرانی های بسیاری پیرامون حوادث و حواشی برگزاری انتخابات، شمارش آراء و اعلام نتایج در جامعه آمریکا موج می زند.

روزنامه فرانسوی لزاکو (Les Echos) نیز نوشت: هواداران دونالد ترامپ طی روزهای اخیر تهدید به اعمال خشونت نموده بودند و بعضی از آن ها، حتی راه های منتهی به مراکز رای گیری را مسدود نموده بودند. شایعاتی نیز پیرامون آمادگی شبه نظامیان مسلح برای ارعاب رای دهندگان وجود داشت.

این روزنامه فرانسوی اضافه نمود: گزارش ها حاکی از آن است که در بعضی ایالت ها مانند ایالت میشیگان، در کمپین به نام روبوکالز، robocalls با رای دهندگان تماسی به صورت اتوماتیک گرفته شده و از آن ها خواسته شده که در منزل بمانند و رای ندهند؛ اف بی آی (FBI) در این باره تحقیقات را شروع نموده است.

روزنامه فرانسوی اوست فرانس اضافه نمود: همچنین خرابی دستگاه های رای گیری نیز مانند نوبت های پیشین، مورد انتقاد قرار گرفته است. خرابی دستگاه های رأی گیری در انتخابات مقدماتی ماه ژوئن و سپس اولین روز رای گیری زودهنگام در 12 اکتبر در آتلانتا که تا یازده ساعت صف انتظار رای گیری گزارش شده بود.

روزنامه فرانسوی لزاکو ادامه داد: در نیویورک، بیشتر مراکز رای دهی روز گذشته خالی مانده بودند؛ چرا که بیشتریت مردم نیویورک قبلاً به وسیله پست رای داده بودند یا هفته گذشته در انتخابات شرکت نموده بودند.

صبح روز سه شنبه، یک کامیون با صفحه نمایش تبلیغاتی غول پیکر برای انتقاد از دختر و داماد دونالد ترامپ، در حوالی میدان تایمز Times Square پارک شده بود. در یک طرف کامیون به نقل از جارد کوشنر، Jared Kushner نوشته شده بود: نیویورکی ها رنج خواهند کشید و این مشکل آن هاست.

روزنامه فرانسوی لزاکو نوشت: همچنین در مراکز رای دهی سانفرانسیسکو ازدحام جمعیت گزارش نشده است؛ یکی از ناظران انتخابات می گوید: بیشتر مردم در روزهای گذشته رای خود را داده اند؛ حضور مردم مانند سال 2016 نیست.

این روزنامه فرانسوی گزارش داد: در منطقه لاتین تبار میسیون در جنوب، چند رای دهنده از مدرسه ابتدایی سزار چاوز که به مرکز رای گیری برای روز انتخابات تبدیل شده بود، خارج می شوند. سه کارمند برای جمع آوری برگه های رای گیری از کسانی که ترجیح می دهند از اتومبیل خود خارج نشوند، همچنین دو نفر برای توزیع ماسک، ژل و دستکش به کار گفته شده بودند، اما به نظر می رسد در مقابل شرکت کم رای دهندگان، حضور این کارمندان ضروری نبود. گاوین نیوزوم فرماندار این ایالت تاکید نمود: من چند ماه پیش بسیار نگران بودم اما اوضاع تعدیل شده است. ارتش هواداران ترامپ به نظر نمی رسد حتی در حد یک گردان کوچک باشد.

انتخابات روز گذشته بین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در حالی برگزار گردید که رسانه های فرانسوی این رقابت را بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه توصیف کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آمریکایی ها در شرایط وخیم پای صندوق های رای رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها در شرایط وخیم پای صندوق های رای رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید