آیا تورم لب یک واکنش آلرژیک است؟

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، در این مقاله اطلاعاتی در مورد تورم لب و همچنین در مورد اینکه این تورم واکنش آلرژیک است یا خیر اطلاعاتی فراهم شده است.

آیا تورم لب یک واکنش آلرژیک است؟

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

در این مقاله اطلاعاتی در مورد تورم لب و همچنین در مورد اینکه این تورم واکنش آلرژیک است یا خیر اطلاعاتی فراهم شده است.

تورم لب چه در مورد لب بالایی یا پایینی یا هردو، افزایش در مقدار و تورم ظاهری است.اگرچه این مشکل به ندرت سبب ایجاد مسائل اساسی در صحبت کردن و غذا خوردن می شود، تورم لب می تواند نگرانی بسیاری از مردم در مورد ظاهرشان باشد. مواردی وجود دارد که نشان می دهد این نوع تورم ممکن است بخاطر واکنش آلرژیک باشد، با این حال، اغلب دلایل دیگری برای تورم لب ها وجود دارد. .

تورم لب ها: واکنش آلرژیک یا نه

نه، موارد خاصی وجود دارد که تورم لب ها در کنار واکنش آلرژیک، در نتیجه برخی از دلایل دیگر است. در اینجا علل مختلف برای این شرایط وجود دارد که واکنش های آلرژیک یکی از آن ها خواهد بود.

Macrocheilia: Macrocheilia یک بیماری است که در آن تورم دائمی لب وجود دارد. این بیماری به طور معمولبه نام یکی از نتایج تورم لنفاوی فواصل اتفاق می افتد. اغلب، لب بالا و پایین، هر دو تحت تاثیر قرار می گیرند و لب ها بدون هیچ علتی متورم می شوند.

Cheilitis Glandularis: شرایطی است که در آن التهاب خوش خیم غدد زیرمخاطی در لب پایین وجود دارد. بنابراین بزرگ شدن مخاط لب پایین در حال پیشرفت وجود دارد. بنابراین، در این بیماری تنها لب پایین متورم می شود.

آسیب: در صورتی که هر نوع تروما یا آسیب دیدگی در لب وجود داشته باشد، در این صورت یک واکنش التهابی تحریک کننده وجود خواهد داشت که منجر به تورم خواهد شد.

سایر علل: سایر علل تورم ناگهانی لب غیر آلرژیک شامل بیماری cheilitis granulomatosa است که با بزرگ شدن سایز لب ها شناسایی می شود. شروع این بیماری به طور معمول در ابتدا ناگهانی است، اما بعدا یک دوره مزمن طول می کشد. این بیماری در نهایت سبب بزرگی لب و برگشتن آن می شود. تورم لب همراه با تورم صورت همچنین در سندرم روزنتال- ملکرسن دیده می شود. آنژیودم لب هم ممکن است منجر به تورم لب شود. واکنش های آلرژیک به علت برخی دیگر از سندرم ها هم ممکن است رخ دهد، اما به ندرت اتفاق می افتد.

چه زمانی تورم لب ها یک واکنش آلرژیک است؟

موارد خاصی وجود دارد که در آن ها تورم لب ممکن است به علت واکنش های آلرژیک در بدن باشد. این موارد عبارتند از:

نیش زنبور عسل: تورم لب ها ممکن است به نام جلوه ای از تورم نیش زنبور رخ دهد. علت این است که پس از نیش زنبور عسل، بدن شخص سعی می کند تا با مواد حساسیت زا که وارد بدن شده اند مبارزه کند. این امر منجر به یک واکنش التهابی می شود که باعث آماس و ورم کردن لب ها می شود.

واکنش های آنافیلاکتیک: شرایط خاصی وجود دارد که در آن در شخص ممکن است تورم لب به نام یکی از نشانه های شک آنافیلاکتیک ایجاد شود. این امر بیشتر به نام یکی از نتایج واکنش شدید آلرژیک به یک دارو است که شخص مصرف کرده است.

کهیر: کهیر یکی از واکنش های شدید آلرژیک است که بر اثر آن در شخص ممکن است آلرژی تورم لب ایجاد شود. گاهی اوقات، حتی ممکن است به علت حساسیت شخص به برخی مواد غذایی باشد که نسبت به آن ها حساسیت دارد.

برای کاهش تورم لب ها، می توان برخی آنتی هیستامین های طبیعی یا دارویی که ممکن است مفید باشند را مصرف کرد. با این حال می گویند که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین اگر شخصی می داند که نسبت به برخی مواد غذایی یا دارویی حساسیت دارد بهتر است از مصرف آن ها اجتناب کند. اگر شخصی شک دارد که آلرژی دارد یا نه می تواند ابتدا یک تست انجام دهد تا از احتمال ایجاد واکنش آنافیلاکتیک جلوگیری کند، و در نتیجه از تورم لب جلوگیری کند. واکنش های آلرژیک شایع ترین علت تورم های ناپایدار در لب ها هستند. بنابراین بهتر است از مواد آلرژی زا دوری کرد. با این حال، اگر کسی تورم لب دارد که مدت ها به طول انجامیده و تورم فروکش نمی کند، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند تا بیماری وی تشخیص و درمان شود.

منبع: راسخون

به "آیا تورم لب یک واکنش آلرژیک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تورم لب یک واکنش آلرژیک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید