افزایش دوبرابری فراوری پساب در کرمانشاه با ساخت تصفیه خانه شماره 2

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، با اجرای این طرح فراوری پساب شهر کرمانشاه با افزایش دوبرابری به یک هزار و 400 لیتر در ثانیه می رسد.

افزایش دوبرابری فراوری پساب در کرمانشاه با ساخت تصفیه خانه شماره 2

وبلاگ پایگاه داده کرمانشاه-رضا داوودی معاون توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت:حفظ ذخایر زیرزمینی آب با چرخش پساب فاضلاب شهر در صنایع شیمایی، پتروشیمی، نفت، نیروگاه، نساجی، فولاد و جلوگیری از آلودگی محیط زیست از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

طرح فاضلاب شهر کرمانشاه مولفه های مختلفی دارد یکی از مهمترین مولفه های این طرح اجرای تصفیه خانه های فاضلاب است که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و جمعیت شهر کرمانشاه یک تصفیه خانه فاضلاب در حال حاضر در مدار بهره برداری داریم و برای اینکه بتوانیم شرایط را به یک شرایط نرمال برسانیم باید دو تصفیه خانه دیگر اجرا گردد.

اعتبار مورد احتیاج این پروژه ها را بسیار سنگین است و برای اجرای کل طرح فاضلاب شهر کرمانشاه شامل به جای مانده شبکه جمع آوری و بعلاوه تصفیه خانه های ذکر شده به 2 هزار و 300 مییارد تومان اعتبار احتیاج داریم که با توجه به اعتبار که سال جاری اختصاص یافته ان شاءالله تا سرانجام سال کلنگ احداث تصفیه خانه شماره 2 شهر کرمانشاه به زمین زده خواهد شد و طی سه سال به بهره برداری می رسد.

در حال حاضر متقاضیانی در بخش صنعتی، کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی برای استفاده از پساب داریم که به طور کلی دو رویکرد مهم داریم که یکی استفاده از پساب برای صنایع و بخش های کشاورزی و بخش دوم هم استفاه از پساب برای بخش هایی که در حال حاضر در حال بهره برداری هستند و از منابع آب زیرزمینی استفاده می نمایند بنابراین جایگزینی این پساب با آب مورد استفاده این صنایع و بخش کشاورزی مورد هدف است.

پس از افتتاح این طرح ما می توانیم یک هزار و 400 لیتر در ثانیه پساب داشته باشیم که در حال حاضر 700 لیتر بر ثانیه که مربوط به مدول اول تصفیه خانه شهر کرمانشاه است داریم که به بعضی از صنایع از جمله صنایع پتروپالایش آناهیتا، نیروگاه حرارتی بیستون و سایر صنایع داده می گردد.

در مابقی شهرستان ها هم در هر جایی که تصفیه خانه فاضلاب را وارد مدار بهره برداری کنیم این برنامه ریزی را داریم تا پساب را جایگزین کنیم با منابع آب زیرزمینی تا از فواید آن هم استانی ها بهره ببرند.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش دوبرابری فراوری پساب در کرمانشاه با ساخت تصفیه خانه شماره 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دوبرابری فراوری پساب در کرمانشاه با ساخت تصفیه خانه شماره 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید