بازگشایی قبرس به روی گردشگران واکسینه شده

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مقام های قبرس اعلام کردند به زودی مرزهای این کشور را به روی گردشگران واکسینه شده ده ها کشور باز خواهند کرد.

بازگشایی قبرس به روی گردشگران واکسینه شده

ایسنا:خبرگزاری فرانسه، مقام های قبرس اعلام کردند مرزهای این کشور را از دهم ماه می به روی گردشگران واکسینه شده 65 کشور بازگشایی خواهند کرد تا مسافران بتوانند بدون احتیاج به ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا و یا سپری کردن قرنطینه از این کشور بازدید نمایند.

به گفته وزیر گردشگری قبرس، کشورهایی همانند ارمنستان، بحرین، کانادا، مصر، کویت، لبنان، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و سوئیس در لیست 65 کشور یادشده قرار دارند.

بر اساس این تصمیم تازه مقام های قبرس، گردشگرانی که به صورت کامل واکسینه شده باشند می توانند وارد این کشور شوند. گردشگران در عین حال باید پروتکل های بهداشتی همانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

وزیر گردشگری قبرس معتقد است تصمیم تازه می تواند در احیای صنعت گردشگری این کشور که بر اثر همه گیری کرونا دچار خسارت شدید شده بود تاثیرگذار باشد.

حدود یک ماه پیش بود که قبرس با ورود گردشگران بریتانیایی واکسینه شده بدون سایر محدودیت های مسافرتی موافقت کرد. بریتانیا عظیم ترین منبع گردشگری قبرس محسوب می گردد.

با این حال مقام های قبرس هنوز منتظر تصمیم دولت بریتانیا برای صدور مجوز سفرهای بین المللی بریتانیایی ها هستند.

در حال حاضر، با توجه به آمارهای نگران نماینده قبرس در موارد ابتلا به کرونا، روسیه، دومین منبع عظیم گردشگری قبرس، پروازهای چارتری اش را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در قبرس، قرنطینه دوهفته ای از روز دوشنبه در این کشور به اجرا گذاشته شد.

صنعت گردشگری قبرس به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت های مسافرتی و کاهش 84 درصدی مسافران در سال گذشته متحمل خسارت های شدیدی شده است.

گردشگری حدود 15 درصد از تولیدات ناخالص داخلی این کشور را دربرمی گیرد اما عایدی حاصل از این حوزه در سال 2020 با 85 درصد کاهش روبرو شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازگشایی قبرس به روی گردشگران واکسینه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی قبرس به روی گردشگران واکسینه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید