جراحی پلک و نکات مهمی که قبل و بعد از این جراحی باید بدانید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، جراحی پلک که از نظر پزشکی به عنوان بلفاروپلاستی شناخته می گردد ، یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در سال های اخیر است. در این عمل زیبایی ، علاوه بر افتادگی پلک پایین و بالا به علت افزایش سن ؛ کاربردهای زیبایی شناسی پلک برای افتادگی پلک که در نتیجه دلایل ژنتیکی ، ضربه های ناشی از تصادف یا عفونت رخ می دهد ، مورد توجه قرار می گیرد. در ادامه با نکات مهمی که قبل و بعد از این جراحی باید بدانید آشنا خواهید شد.

جراحی پلک و نکات مهمی که قبل و بعد از این جراحی باید بدانید

افتادگی پلک چیست؟

هنگامی که به شخص از روبرو نگاه می شود ، مردمک با یک پلک 1 تا 2 میلی متری از بالا پوشانده می شود. اگر این افتادگی بیشتر باشد و لبه مژه دار 4 تا 5 میلی متر مردمک را بپوشاند و یا حتی محور بینایی را از وسط ببندد ، به این حالت افتادگی پلک می گویند که با عمل جراحی پلک درمان می شود.

علت افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک می تواند با شل شدن بافت ها به علت افزایش سن در سنین بالا رخ دهد. در بچه ها می تواند در بدو تولد اتفاق بیفتد. جدای از این ، ممکن است در افرادی که تروما ، تصادف ، سکته مغزی و مسائل مغزی داشته اند نیز رخ دهد. عللی مانند مسائل عصبی و عضلانی در پلک ، جراحی های چشم و تومور نیز باعث این مشکل می شود. علاوه بر این موارد استفاده از لنزها نیز می تواند باعث آلرژی و افتادگی پلک شود.

علائم افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک از نگاه روبرو کاملا قابل تشخیص است. در مواردی به دلایل مختلف پلک به مقدار ای پایین می افتد که چشم ها را می پوشاند. در این صورت می تواند از بینایی جلوگیری کند. این حالت که برای فرد بسیار ناراحت نماینده است به راحتی با جراحی پلک درمان می شود.

درمان افتادگی پلک چگونه است؟

جراحی پلک در درمان افتادگی آن استفاده می شود ؛ اما این روش در دوران کودکی و سنین بالا به دو دسته تقسیم می شود. اگر کودک تنبلی چشم نیز داشته باشد ، درمان انسداد و درمان عینک نیز در این فرآیند گنجانده شده است. در بزرگسالان ، درمان برای اصلاح عملکردهای بینایی و ظاهر زیبایی برنامه ریزی شده است. پس از ارزیابی دقیق بیمار در پلک های افتاده ، مقدار گیری های لازم برای عمل بلفاروپلاستی یا Blepharoplasty انجام می شود. با استفاده از برش ها و فناوری های لیزری خاص می توان پلک را به شکل دلخواه در آورد.

عمل پلک (بلفاروپلاستی) چیست؟

عمل زیبایی پلک که نام پزشکی آن بلفاروپلاستی است ، شامل درمان پلک های پایین یا بالایی است که معمولاً به دلایل مختلف مانند افزایش سن اتفاق می افتد. انواع افتادگی ، چین و چروک ، کیسه ها و خطوط روی پلک ها با جراحی پلک اصلاح می شود.

جراحی پلک برای چه کسانی انجام می شود؟

برای افرادی که به علت افزایش سن دچار افتادگی پلک پایین و بالایی هستند و یا افرادی که به دلایل ژنتیکی ، ضربه های ناشی از تصادف یا عفونت دچار افتادگی در ناحیه چشم شده اند جراحی پلک انجام می شود.

جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

پس از ارزیابی بیمار ، نقشه ها و مقدار گیری های قبل از عمل جراحی پلک بر روی خطوط منحنی طبیعی چشم برای بلفاروپلاستی پلک بالا انجام می شود. برای برش ، از دستگاه های برش حرارتی به نام اسکالپل یا کوتر یا بعضی از فناوری های لیزری خاص استفاده می شود. زیبایی پلک پایین را می توان از خط مژه پلک پایین یا از سمت داخلی انجام داد.

آیا جراحی پلک سخت است؟

جراحی پلک یا Eyelid Surgery برای بیمار عمل دردناک و سختی نیست. انجام آن در کلینیک ها و بیمارستان های مجهز به وسیله متخصصانی که در زیبایی پلک مجرب هستند و آناتومی چشم و صورت را به خوبی می شناسند ، انجام می شود.

آیا افتادگی پلک مانع بینایی می شود؟

از آنجایی که پلک به صورت فیزیکی روی چشم می افتد ، از محور دید ممکن است جلوگیری کند و فرد را در طول روز دچار مشکل کند. بعضی از بیماران ممکن است مجبور شوند برای تماشا چیزی ، خواندن روزنامه یا مجله یا نگاه کردن به چیزی پلک های خود را با انگشتان خود بلند نمایند. افتادگی پلک وضعیتی است که باید به سرعت با جراحی پلک درمان شود.

آیا افتادگی پلک باعث سردرد می شود؟

افتادگی پلک می تواند باعث سردرد شود. به علت افتادگی پلک ، افراد ممکن است در بینایی مشکل داشته باشند و سعی نمایند ابروها و ناحیه پیشانی خود را به سمت بالا بلند نمایند. این کار می تواند باعث سردرد شود.

قیمت جراحی پلک

قیمت عمل جراحی پلک با توجه به مرکزی که در آن عمل انجام می شود و پزشک متخصص معین می شود.

منبع: اتاق

به "جراحی پلک و نکات مهمی که قبل و بعد از این جراحی باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی پلک و نکات مهمی که قبل و بعد از این جراحی باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید