حافظه داخلی گلکسی واچ 4 دو برابر واچ 3 خواهد بود

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، با توجه به خبری که به تازگی منتشر شده، گویا سامسونگ میخواهد ظرفیت حافظه داخلی گلکسی واچ 4، ساعت هوشمند بعدی خود را نسبت به مدل سال گذشته یعنی گلکسی واچ 3 به اندازه 2 برابر افزایش دهد.

حافظه داخلی گلکسی واچ 4 دو برابر واچ 3 خواهد بود

گلکسی واچ 4 قرار است در تاریخ 20 مرداد (11 آگوست سال میلادی جاری) به همراه سایر محصولات سامسونگ نظیر گوشی های تاشو و هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 رونمایی گردد. در رابطه با این محصول خبرهای زیادی منتشر شده اما در نوترین خبر پیرامون آن متوجه شدیم سامسونگ قرار است ظرفیت حافظه داخلی گلکسی واچ 4 را به مقدار دو برابر به نسبت آنچه که در گلکسی واچ 3 دیده بودیم افزایش دهد.

پیش تر شنیده بودیم سامسونگ میخواهد از دو مدل ساعت هوشمند تحت اسم گلکسی واچ 4 و واچ 4 اکتیو رونمایی کند. اما این طور که به نظر می رسد، مدل اکتیو در کار نخواهد بود و واچ 4 کلاسیک جای آن را خواهد گرفت؛ ساعت هوشمندی که گفته می گردد از قابلیت های گلکسی واچ اوریجینال نظیر بزل چرخان بهره می برد و قیمت بالایی هم خواهد داشت.

به گزارش وب سایت SamMobile، پردازنده ای که سامسونگ میخواهد در این ساعت ها قرار دهد، اگزینوس W920 خواهد بود. پردازنده ای که گفته می گردد بسیار به نسبت آنچه که در گلکسی واچ 3 به اسم قلب تپنده فعالیت می نماید سریع تر، قدرتمندتر و بهینه تر است. بنابراین کاربران از بابت قدرت سخت افزاری این ساعت های هوشمند نو هیچ نگرانی نخواهند داشت. هرچند در مدل های قبل هم ضعف خاصی را در بخش سخت افزار شاهد نبودیم.

حالا با توجه به خبر نوی که به دستمان رسیده، به نظر می رسد شرکت کره ای می خواهد ظرفیت حافظه داخلی گلکسی واچ 4 را هم به نسبت قبل افزایش دهد و این مقدار احتمالا 2 برابر خواهد بود. بدین ترتیب گلکسی واچ 4 از 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد چون گلکسی واچ 3 در یک مدل با 8 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شده بود.

علت اصلی اینکه سامسونگ هم از پردازنده ای تا این میزان قدرتمند و هم از حافظه داخلی بیشتر برای گلکسی واچ 4 استفاده نموده این است که شرکت کره ای می خواهد این محصولات را به سیستم عامل WearOS گوگل مجهز کند. البته این سیستم عامل One UI Watch نام دارد (تا به نوعی نشان دهنده یک وحدت در نام گذاری بین رابط کاربری گوشی، تبلت و ساعت های هوشمند شرکت باشد) به این خاطر که با همکاری گوگل و سامسونگ و با ادغام قابلیت های خوب تایزن و WearOS طراحی شده است. بنابراین به احتمال بسیار فراوان شاهد یکی از برترین سیستم عامل های مخصوص ساعت هوشمند خواهیم بود که در کنار سخت افزار قدرتمند و قابلیت های جذابی که سامسونگ قرار است در ساعت های خود قرار دهد، تجربه بی نظیری را ارائه خواهد داد.

یکی از قابلیت های خوب این سیستم عامل این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد نسخه مخصوص ساعت اپلیکیشن های گوشی را هم طراحی نمایند. بدین ترتیب مادامی که یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند شما نسخه مخصوص ساعت هم داشته باشد، قادر خواهید بود آن را درون ساعت خود هم نصب کنید. بدین ترتیب احتیاج به حافظه داخلی بیشتر قطعا احساس می شد و بسیار خوب است که می بینیم سامسونگ این موضوع را هم زیر نظر داشته و به آن توجه نموده است.

در حال حاضر اپل با ساعت های اپل واچ خود در سراسر جهان بیشترین مقدار سهم از بازار را دارد و گجت های پوشیدنی این شرکت هم فوق العاده بین کاربران محبوب هستند. تا به امروز هیچ شرکتی نتوانسته بود با اپل در این بخش رقابت کند و سامسونگ هم نمی توانست با تایزن، در برابر اپل واچ ها با سیستم عامل قدرتمند WatchOS قد علم کند. ساعت های هوشمندی هم که از سیستم عامل خوب WearOS بهره می بردند آن قدر بین کاربران محبوب نبودند که جایگزین اپل واچ ها شوند.

حالا که سامسونگ تصمیم گرفته از این سیستم عامل (WearOS) آن هم به شکل سفارشی و بهبود یافته در ساعت های نو و فوق العاده قدرتمند و مجهز خود استفاده کند، با توجه به اینکه از لحاظ فروش گوشی های هوشمند هم در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است، می تواند زنگ خطر را برای اپل به صدا در بیاورد. شرکتی که اگر اپل واچ سری 7 را بدون قابلیت های منحصر به فرد و عالی راهی بازار نکند، با در نظر گرفتن اینکه ساعت هایش برخلاف ساعت های اندرویدی، فقط با زیست بوم اپل سازگاری دارند و نه گوشی های اندرویدی، قطعا دچار مشکل خواهد شد. به خصوص اینکه سیستم عامل گوگل از لحاظ قابلیت های نرم افزاری اصلا چیزی کمتر از WatchOS نداشته و فوق العاده غنی و کاربردی است.

حال باید دید یک ماه دیگر و در مراسم رونمایی از ساعت های هوشمند سامسونگ چه اتفاقی خواهد افتاد و چه قابلیت های خوبی را در آن ها شاهد خواهیم بود. همانطور که اشاره شد، این رویداد در تاریخ 11 آگوست (20 مرداد) برگزار خواهد شد و در آن در کنار ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک، شاهد رونمایی از گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 خواهیم بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "حافظه داخلی گلکسی واچ 4 دو برابر واچ 3 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حافظه داخلی گلکسی واچ 4 دو برابر واچ 3 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید