حضور مشاوران جوان فرصتی برای بهره مندی از ظرفیت اجتماعی سمن های خراسان رضوی است

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشست ماهانه و برخط با اعضای شبکه سمن های زیست محیطی استان گفت: از نگرانی های فعالان محیط زیست درحوزه تبعات زیست محیطی معادن، کمربند جنوبی،رودخانه حفاظت شده کشف رود و... آگاه هستیم و اطمینان می دهیم که کاهش تبعات زیست محیطی پروژه های اجرایی بر مبنای اصول توسعه پایدار در اولویت وظایف نظارتی و حاکمیتی مان قرار گرفته است و پیگیری می گردد.

حضور مشاوران جوان فرصتی برای بهره مندی از ظرفیت اجتماعی سمن های خراسان رضوی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی دراین نشست که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شبکه سمن های محیط زیستی استان و بعضی از مسئولان حفاظت محیط زیست در ستاد و شهرستانهای خراسان رضوی به صورت برخط برگزار گردید، ضمن اشاره به اینکه پذیرای هرگونه نقد منصفانه و پیشنهاد برای دستیابی به شرایط مطلوبتر زیست محیطی در استان هستیم گفت: دفتر مشاوران جوان با هدف بهره مندی از توانمندی سمن ها به عنوان یک ظرفیت اجتماعی ارزشمند، مدتی است که در مرکز اداره کل حفاظت محیط زیست استان راه اندازی شده و انتظار داریم با استمرار تعاملات فعالان محیط زیست با این دفتر، این اتاق به محل تبادل ایده ها و پیشنهادات موثر در حوزه محیط زیست مبدل گردد.

این مقام مسئول با تأکید براینکه مانع تراشی در حوزه های مختلف را بر نمی تابیم و به جد پیگیر برطرف آلودگی های محیط زیستی و ارتقاء شرایط حفاظتی از تنوع زیستی در سراسر استان هستیم گفت: طرح محیط یار مزرعه به عنوان یکی از راه چاره های موثر در کاهش تعارضات کشاورزان با حیات وحش و پیشگیری از بروز خسارتهای مربوطه که برای نخستین بار در شهرستان تربت حیدریه مطرح شد، به تازگی در نشستی با حضور نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ارشد این شهرستان نیز مطرح شد و ان شاءاله شهرستان سبزوار نیز به عنوان دومین نقطه از خراسان رضوی، این طرح را پیاده سازی خواهد نمود.

همتی همچنین با اشاره به اینکه در نشست با فعالان محیط زیست در شهرستان نیشابور نیز طرح پایلوت مشارکت جوامع محلی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی مطرح و مورد آنالیز نهاده شد، گفت: پیشرفت اجرایی تکالیف مشخصی که درحوزه شهرستان های استان مشخص می گردد درنشست های آینده با سمن ها، از مسئولان حفاظت محیط زیست آن شهرستان مورد سوال قرار خواهد گرفت .

رئیس شبکه سمن های زیست محیطی استان نیز درادامه با اشاره به تأثیر برگزاری جلسات مستمر و تعاملات بیشتر دربهره مندی از تفکر جمعی از برگزاری وبینار های آموزشی ویژه سمن های زیست محیطی تقدیر کرد .

حمید طراوتی با اظهار امیدواری به لغو مصوبه اخیر مجلس که عوارض آلایندگی اخذ شده از صنایع و واحدهای آلاینده در جهت طرح های عمرانی شهرداری ها مورد استفاده قرار گیرد گفت: ما کاملا با این طرح مخالفیم و این ظلمی است به محیط زیست که درحال حاضر از بودجه کمی برخوردار است.

وی درادامه به اقدام ارزشمند بهره مندی از تفکر و انرژی نیروی های جوان اشاره نمود و گفت: ظرفیت مشاوران جوان در بسط تفکر زیست محیطی بسیار جالب و ارزشمندبود.

الهه صدر مشاور جوان مدیر کل ضمن ارائه گزارشی از اقدامات آن دفتر،از فراوری محتوای آموزشی درحوزه محیط زیست در فضای مجازی اطلاع داد و گفت: با استقرار دفتر مشاوران جوان و تجهیز آن به کتابخانه تخصصی، بستر مناسبی برای توسعه همراهی و هماهنگی های بیشتر فراهم می آورد.

درادامه این نشست شاهین شفیعی از فعالان محیط زیستی و عضو انجمن آوای طبیعت نیشابور از پایش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در زیستگاههای آبی شهرستان گزارش داد و ناهید صدقی عضو انجمن زیست سپهربانان طبیعت بردسکن نیز از برنامه ریزی این سمن زیست محیطی در مورد مدیریت پسماند شهری و جابجایی 88 اصله درخت کهنسال دراین شهرستان بدون آسیب رسانی و به روش روت باکس اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حضور مشاوران جوان فرصتی برای بهره مندی از ظرفیت اجتماعی سمن های خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مشاوران جوان فرصتی برای بهره مندی از ظرفیت اجتماعی سمن های خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید