خبرنگاران آب 10 روستای خسارت دیده از سیل شیروان وصل شد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره آب و فاضلاب شیروان گفت: آب آشامیدنی 10 روستای این شهرستان خراسان شمالی که بر اثر سیلاب پنجشنبه گذشته قطع شده بود، شنبه شب وصل شد.

خبرنگاران آب 10 روستای خسارت دیده از سیل شیروان وصل شد

شهرام رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پایگاه داده گفت: سیلاب اخیر موجب شکستگی لوله ها و تخریب شبکه آب برخی از روستاهای بخش قوشخانه شد که پس از فروکش کردن سیل، ترمیم خط انتقال آب آشامیدنی انجام شد.

وی گفت: با توجه به اینکه راستا روستای سرانی به طور کامل قطع شده بود، وصل مجدد آب آشامیدنی با تاخیر انجام شد.

رمضانی افزود: همچنین مجتمع زیدر- سرانی که شامل روستاهای حلواچشمه - قلهک علیا و سفلی، پیره و جنگاه، سرداب، زیدر، برزلان علیا و سفلی و رباط به علت وقوع سیل و شکسته شدن خط انتقال مجتمع مدتی بی آب بودند.

رییس شرکت آب و فاضلاب شیروان گفت: سیلاب به 450 کیلومتر شبکه توزیع مجتمع آبرسانی زیدر-سرانی، قلهک سفلی و دده خان در بخش قوشخانه خسارت وارد شد که عملیات ترمیم هم اکنون اجرا شده و در حال ارزیابی خسارت ها هستیم.

بارش شدید باران پنجشنبه شب گذشته و جاری شدن سیلاب موجب قطعی راه های ارتباطی و بروز خسارات در دیگر حوزه های بخش قوشخانه این شهرستان شد که این شرایط قطعی آب، گاز و برق 20 روستا را در پی داشت.

شاخص برخورداری از شبکه آب روستایی در شهرستان شیروان را 72 درصد است و حدود 25 درصد از آب آشامیدنی در روستاهای دومین شهرستان خراسان شمالی به علت فرسودگی شبکه های توزیع هدر می رود.

هم اینک این شهرستان 15 هزار و 760 مشترک روستایی و 38 هزار و 747 مشرک شهری دارد.

شهرستان شیروان 157 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 70 هزار نفر آنان در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آب 10 روستای خسارت دیده از سیل شیروان وصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آب 10 روستای خسارت دیده از سیل شیروان وصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید