خبرنگاران تکلیف بیش از 470 میلیارد ریالی صنایع برای توسعه خطه مرزی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بجنورد- خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی گفت: صنایع بزرگ استان موظف شده اند بیش از 470 میلیارد ریال برای توسعه شهرستان مرزی راز و جرگلان کمک کرده و نسبت به زدودن غبار محرومیت و فقر از چهره این خطه مشارکت کنند.

خبرنگاران تکلیف بیش از 470 میلیارد ریالی صنایع برای توسعه خطه مرزی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ پایگاه داده محمدعلی شجاعی روز شنبه در جلسه توسعه شهرستان مرزی راز و جرگلان که در قالب طرح توسعه 31 شهرستان کشور برگزار شد، گفت: اکنون زمان آن رسیده است که صنایع منطقه به ایفای وظیفه و نقش اجتماعی خود در قبال مردم و توسعه استان پرداخته و خیر خود را به مردم و منطقه برسانند.

کننده عالی دولت در خراسان شاقتصادی اضافه کرد: مجتمع های پتروشیمی بجنورد، آلومینای جاجرم، سیمان بجنورد و فولاد اسفراین باید بخشی از عملیات توسعه شهرستان مرزی و محروم راز و جرگلان را متقبل شوند.

وی با بیان اینکه سهم کارخانه ها در توسعه راز و جرگلان معین و مصوب شده است، گفت: راز و جرگلان در حوزه راههای ارتباطی با مسائل مختلفی روبرو است و به همین دلیل کارخانه آلومینای جاجرم باید تامین، حمل و پخش مصالح لازم برای زیرسازی آسفالت 75 کیلومتر از راههای این شهرستان را به ارزش 170 میلیارد ریال متقبل شود.

شجاعی با بیان اینکه تامین بولدوزر و اخذ مجوز کمک 300 میلیاردی نیز بر عهده کارخانه فولاد اسفراین است، گفت: اگر صنایع به ما و توسعه استان کمک کنند ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد، همچنان که در مورد تامین گاز مجتمع پتروشیمی وارد عمل شده و مشکل این کارخانه را که به ضرر چند هزار میلیاردی آن منجر شده بود، حل کردیم.

وی اضافه کرد: در اختیار قرار دادن 5 هزار ساعت ماشین آلات مورد نیاز حوزه عمرانی و تامین سازه های مورد نیاز قابل تولید در کارگاه های پتروشیمی بجنورد وظیفه تکلیفی این مجتمع است که باید مدیرعامل آن در راستای اجرایی کردن آن اقدام کند و از دیگر سو کارخانه سیمان بجنورد نیز باید نیمی از سیمان مورد نیاز پروژه های عمرانی راز و جرگلان را تامین و نیمی دیگر را با تخفیف 50 درصدی در اختیار این شهرستان قرار دهد.

استاندار خراسان شاقتصادی همچنین خواستار تخصیص کامل اعتبارات تملک دارایی شهرستان رازو جرگلان شد و اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید نسبت به تخصیص صد درصدی اعتبار این شهرستان محروم اقدام کرده و مضاف بر آن برای جذب کمک و اعتبارات ویژه ای که برای شهرستان های محروم کشور در نظر گرفته شده است، تلاش کند.

وی با بیان اینکه بخشی از ادارات استان هنوز در شهرستان مرزی راز و جرگلان استقرار نیافته اند، از فرماندار این شهرستان و مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خواست تا فهرستی از اداراتی که هنوز در این منطقه مستقر نشده و یا در تامین نیروی انسانی مشکل دارند، تهیه کنند.

مقام عالی دولت در خراسان شاقتصادی با اشاره به کلنگ زنی طرح ساخت نخستین بیمارستان راز و جرگلان توسط قرارگاه حضرت خاتم (ص) در چند هفته اخیر، اضافه کرد: تا زمان ساخت بیمارستان در این شهرستان، باید برای راه اندازی حداقل یک درمانگاه شبانه روی در این منطقه مرزی اقدام شود و عملکرد دستگاههای اجرایی در زمینه تعهداتی که برای اجرا در این شهرستان داشتند نیز پیگیری شود تا معین شود این تعهدات چقدر عملیاتی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شاقتصادی نیز در این جلسه تاکید کرد: باید پروژه هایی که برای اجرا در این شهرستان دیده شده است پیگیری و در اولین فرصت آغاز شود.

محمود قنبری اضافه کرد: استان های دیگری که در این طرح (توسعه 31 شهرستان کشور) شرکت دارند از کارخانه ها و صنایع خود کمک گرفته و پیروز نیز عمل کرده اند اما در استان ما گویا برخی مدیران عامل صنایع بزرگ اختیاراتی در حد رییس یک دبیرخانه نیز ندارند.

استاندار خراسان شاقتصادی تا به امروز بارها با انتقاد از آنچه بی مسوولیتی صنایع بزرگ مستقر در استان نسبت به شرایط پیرامونی خود خوانده، خواستار احساس مسوولیت اجتماعی بیشتر آنها و مشارکت در توسعه منطقه و گره گشایی از کار مردم محروم این استان شده است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان 70 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر راز در 120 کیلومتری شمال بجنورد واقع است.

این شهرستان 400 کیلومتر راه دارد که بیش از 100 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان نیاز به بازسازی و بازسازی دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تکلیف بیش از 470 میلیارد ریالی صنایع برای توسعه خطه مرزی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکلیف بیش از 470 میلیارد ریالی صنایع برای توسعه خطه مرزی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید