خبرنگاران نوروز ظرفیتی برای ترویج شور و نشاط در جامعه است

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، تهران- خبرنگاران- رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: از ظرفیت هایی که می تواند در ایجاد نشاط، معین کننده باشد، مناسبت ها و آیین هایی هستند که به عنوان نماد نشاط شناخته می شوند بنابراین نوروز که در همه دوره ها بین مردم صندلی ویژه ای دارد، ظرفیتی برای ترویج شور و نشاط در جامعه است.

خبرنگاران نوروز ظرفیتی برای ترویج شور و نشاط در جامعه است

سیدحسن موسوی چلک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پایگاه داده با بیان اینکه نوروز می تواند رضایت و خرسندی برای جامعه به همراه داشته باشد، اضافه نمود: یکی از احتیاجهای بشر، احتیاج به شادی است و اگر این شادی و نشاط از راه های مجاز و مشروع تامین نگردد در جامعه گرایش به آن از راه های نامشروع - حتی اگر تلخ باشد - گرایش پیدا می گردد بنابراین مدیران هوشمند انرژی را روی این می گذارند ه که جامعه و مردم خود را شاداب و بانشاط نمایند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: این نشاط می تواند رضایت و خرسندی برای آنان به دنبال داشته باشد. نوروز یکی از این جشن ها است که در تمام دوره ها برای مردم صندلی ویژه ای داشته و و حتی در شرایط کرونا خواهد داشت. البته سفرها در شرایط کرونایی را رد یا تایید نمی کنم اما وقتی مردم به سفر می فرایند قطعا این پیغام را دارد که نوروز موسم ترویج مهربانی است.

موسوی چلک گفت: نوروز فرصتی برای ترویج مهربانی اجتماعی و کسب آرامش است؛ در شرایطی قرار داریم که کرونا و بحران ناشی از آن بیش از یک سال طول کشید و این مساله در کنار شرایط بد مالی مردم، نبود چشم انداز روشن و اطمینان بخشی شرایطی را فراهم نموده که نگرانی در حوزه سلامت روانی و اجتماعی را رقم زده و میزان این نگرانی ها بیشترشده است.

وی توضیح داد: بنا به آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر داشتن اختلال روان بین 23 تا 25 درصد مردم، این پیغام را می رساند که نشاط حلقه مفقوده ای در زندگی ما است.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اضافه نمود: منظور از نشاط فقط شادی نیست بلکه شایسته سالاری و برابری در برابر قانون، شفافیت و پاسخگویی و شایسته گزینی نیز نشاط می آورد ضمن اینکه احساس تعلق اجتماعی که بازخودش به مولفه های دیگری وصل می گردد می تواند ظرفیت نشاط را ایجاد کند.

ضرورت حرکت به سوی زندگی شادمانه محور

موسوی چلک گفت: همانگونه که هنگام رفتن به مسجد و مکه یا خواندن دعا و نماز با آنکه نمی خندیم اما حس خوب و آرامش بخشی داریم ارتباطات معنوی هم می تواند عاملی برای نشاط باشد. جشن های دینی، ملی و قومی می تواند فرصتی برای ترویج شادی و نشاط در جامعه باشد.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تاکید نمود: مردم امروز بیش از گذشته شادی می خواهند چون در غیراینصورت افسردگی و جرائم جای آن نشاط را می گیرد. باید نوروز را بهانه کنیم تا سبک زندگی را به سمت سبک زندگی شادمانه محور حتی در این شرایط سخت مالی و کرونایی تغییر دهیم. یکی از راه های این تغییر، خودمراقبتی و مراقبت خانوادگی و مراقبت سازمانی است که بسیار معین نماینده است.

وی اضافه نمود: ما باید یاد بگیریم که در شرایط سخت انرژی خود را از دست ندهیم و با پرداختن به کارهای ساده و قابل اجرا برای فردای خود، پرانرژی تر باشیم. باید یاد بگیریم که با تاب آوری است که می توانیم شرایط سخت را تحمل کنیم و تاثیرپذیری کمتری کرونا داشته باشیم.

موسوی چلک یادآور شد: هیچ جامعه ای وجود ندارد که مشکل نداشته باشد و انسان با مشکل رشد می نماید. اما اگر نتوانیم در شرایط مسائل، سلامت خود را حفظ کنیم به مراتب حل مشکل سخت تر و تاثیرات منفی آن بیشتر خواهد بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نوروز ظرفیتی برای ترویج شور و نشاط در جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوروز ظرفیتی برای ترویج شور و نشاط در جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید