دستگیری 800 تبهکار به یاری اپلیکیشن Anom

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، داره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) با همکاری پلیس استرالیا و اروپا توانستند با یاری اپلیکیشن Anom، حدود 800 خلافکار را دستگیر نمایند.

دستگیری 800 تبهکار به یاری اپلیکیشن Anom

به گزارش آی تی ایران، براساس بیانیه ای که در این خصوص منتشر شده، پلیس FBI در کنار نیرو های پلیس چند کشور دیگر، با نفوذ به اپلیکیشن Anom که تبهکاران از آن برای ارسال پیغام های رمزنگاری شده میان همدیگر استفاده می کردند، توانستند 12 هزار گوشی متعلق به آن ها را زیرنظر بگیرند.

در جریان این عملیات که از سال 2019 شروع شد، بالغ بر 27 میلیون پیغام میان خلافکاران ردوبدل شد که در نهایت با رمزگشایی این پیغام ها علاوه بر دستگیری صد ها نفر، هشت تن کوکائین، 22 تن حشیش، 250 قبضه اسلحه گرم و 48 میلیون دلار ارز معمولی و رمزارز کشف شد.

طبق گفته ساموئل هیوز، از محققان دانشگاه جورج واشنگتن، اپلیکیشن Anom کار خود را از سال 2018 شروع کرد، یعنی زمانی که پلیس، اپلیکیشن Phantom Secure را که تبهکاران از آن برای جرائم سازماندهی شده و قاچاق مواد مخدر استفاده می کردند، مسدود کرد. خلافکاران با یاری این اپلیکیشن ها، پیغام ها را به صورت رمزنگاری شده برای یکدیگر ارسال می کردند.

در این گزارش آمده، با استفاده از اپلیکیشن مذکور، پلیس توانست تمام پیغام های میان خلافکاران را مشاهده کند و در نتیجه به جزئیات دقیقی از معاملات مواد مخدر، پولشویی ها و حتی توطئه ها برای قتل افراد دست یابد.

در آنالیز های اولیه، بخش زیادی از کاربران اپلیکیشن Anom در استرالیا ساکن بودند، اما با گسترده شدن تحقیقات، معین شد که این خلافکاران در بیش از 90 کشور جهان حضور و با یکدیگر ارتباط داشتند. به گفته پلیس اروپا، این عملیات، گسترده ترین عملیات پلیس علیه جرائم سازمان یافته بود.

منبع: فرارو

به "دستگیری 800 تبهکار به یاری اپلیکیشن Anom" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 800 تبهکار به یاری اپلیکیشن Anom"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید