رمزگشایی کامپیوتر و تشخیص هویت کاربر با امواج مغزی!

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، رمز گشایی کامپیوتر با استفاده از امواج مغزی که روشی غیر قابل هک برای تائید هویت به شمار می رود، سیستمی است که جای اثر انگشت را خواهد گرفت.

رمزگشایی کامپیوتر و تشخیص هویت کاربر با امواج مغزی!

در آینده می توان از امواج مغزی بجای اثرانگشت به صورت روشی ایمن و غیرقابلهک برای تائید هویت کاربر و رمزگشایی کامپیوترها استفاده نمود .

تیمی از پژوهشگران به سرپرستی بلیر آرمسترانگ از مرکز شناخت، مغز و زبانباسک در اسپانیا با همکاری (نگین خلیفیان) محقق ایرانی دانشگاه بینگهمپتون در نیویورک،سیستم پیش ساختی طراحی نموده اند که می تواند با دقت 94 درصد، رمزگشایی کامپیوتر وتشخیص هویت کاربر را صورت دهد .

در آینده این فناوری جای همه رمزهای عبور را می گیرد و دسترسی به دستگاه هارا ایمن تر و سریع تر می نماید. آرمسترانگ متوجه شد که هر فردی به صورت منحصر بفرد،درباره کلمات گوناگون فکر می نماید. تیم آرمسترانگ در تحقیقات جدیدشان به ثبت سیگنال هایمغزی 45 داوطلب در زمان خواندن فهرستی از 75 کلمه اختصاری همچون اف بی آی و دی وی دیپرداختند. فعالیت الکتریکی مغز این افراد با بهره گیری از یک جفت الکترود که روی جمجمهسر آن ها قرار گرفته بود، ضبط می شد .

مغز انسان از میلیاردها نورون فعال شکل گرفته که حدود 170 هزار طول ترکیبیرا شامل می شود. هنگامی که انسان به موضوعی فکر می نماید، مغز سیگنال های ضعیف ولی متمایزیرا در ارتباط با آن فراوری می نماید .

پالسهای الکتریکی از طریق واکنش شیمیایی بین نورون ها فراوری می شود کهاز طریق الکترودها قابل تست می باشد. محققان بعد از سنجش این واکنش ها از برنامه هایکامپیوتری برای شناسایی یک (اثرمغزی) منفرد بهره گرفتند .

البته تا حدود 94 درصد به اندازه فناوری هایی همچون Touch ID اپل دقیق نمی باشد، ولی آرمسترانگ اعلام نموده که این آغاز خوبی است. یکیاز مزایایی که این گونه فناوری ها دارند، این است که می شود از آن برای تائید هویتمداوم فرد بهره برد .

فناوری هایی از این دست قبل از این ساخته شده بودند، ولی نویز مرتبط باسنجش های مغزی معمولا سبب مشکل شدن آنالیز آن ها می گشت .

رویکرد جدید متمرکز بر امواج مغزی در ناحیه ای است که وظیفه خواندن و شناساییکلمات را برعهده دارد. این کار دارای دسترسی به چیزی تحت عنوان خاطرات معنایی می باشدکه برخلاف خاطرات دیگر، با گذشت زمان تغییر نمی یابد .

آرمسترانگ در رابطه با رمزگشایی کامپیوتر و تشخیص هویت کاربر گفته است،هک حافظه معنایی تقریبا غیرممکن می باشد و از تشخیص هویت با اثر انگشت بسیار ایمن ترتلقی می شود .

گرداوری: مجله اینترنتی وبلاگ پایگاه داده

منبع: setare.com

به "رمزگشایی کامپیوتر و تشخیص هویت کاربر با امواج مغزی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی کامپیوتر و تشخیص هویت کاربر با امواج مغزی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید