روسیه از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی امروز چهارشنبه در واکنش به سخنان رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سفرش به ایران در پیامی توییتری بیان کرد: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که سفرش به ایران بی نتیجه بود. توافق کامل حاصل نشد؛ اما او به همکاری با طرف ایرانی برای حل مسائل مهم ادامه خواهد داد.

روسیه از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران حمایت می نماید

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در شهر وین در این خصوص ادامه داد: روسیه از این کوشش ها حمایت می نماید.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه امروز چهارشنبه، خطاب به شورای حکام گفت مذاکراتی که در تهران داشته؛ بی نتیجه بوده است.

وی در این باره مدعی شد: به رغم نهایت کوششم، این مذاکرات و رایزنی های طولانی- با هدف رسیدگی به مسائل (به جای مانده) پادمانی ایران که در دو گزارش به تفصیل توضیح داده شد- بی نتیجه بود.

این در حالی است که گروسی پیشتر هم مدعی شده بود که تعویض تجهیزات نظارتی و بازرسی از سایت هسته ای ایران در کرج برای این نهاد بین المللی یک چالش تلقی می گردد.

گروسی بعلاوه از ایران خواسته تا جوابگوی سوالاتی درباره منشأ ذرات اورانیوم پیدا شده در بعضی از سایت های قدیمی باشد که از قبل درباره آنها به آژانس اطلاع رسانی نشده است.

وی بعلاوه در نشست خبری امروز خود ضمن عذرخواهی بابت لغو نشست مطبوعاتی شب گذشته اظهار داشت که آنچه دیروز در ایران درباره آن صحبت شد منجر به حصول توافق نشد و ما همچنان در حال صحبت درباره آن هستیم.

گروسی ادامه داد: معنی آن این است که ما نتوانستیم آن را به انتها برسانیم. من از رسیدن به یک تفاهم در این زمینه دست نمی کشم اما درباره مسائلی که دیروز با یکدیگر در حال صحبت بودیم نتوانستیم به توافق برسیم. بیش از این وارد جزئیات نمی شوم، فقط اینکه ما دیروز به توافق نرسیدیم. من درباره انجام این کار تردید خواهم کرد. شما به طور کلی می دانید که مسائل مطرحه چه هستند. به ویژه ما می خواهیم که نظارت و ظرفیت های راستی آزمایی را که احتیاج داریم، برگردانیم و بعلاوه مسائل برجسته در رابطه با مسائل پادمانی مطرح است. درجریان مذاکرات، راه های مختلف امتحان شد اما ایران نتوانست با ما به توافقی برسد و این چیزی است که می گویم. ما باید به توافق برسیم. ما باید این کار را انجام دهیم. ما خواستار احیای ظرفیت نظارت و بازرسی آژانس هستم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روسیه از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید