زاخارووا: آمریکا با توجه به اقداماتش در عراق و یوگسلاوی نمی تواند ادعای عمل به قانون را داشته باشد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای جن ساکی در این باره که دولت آمریکا طبق قانون موظف به اعمال تحریم ها علیه روسیه است، یادآور شد: اقدامات آمریکا در سازمان منع سلاح های شیمیایی کاملاً غیرقانونی هستند.

زاخارووا: آمریکا با توجه به اقداماتش در عراق و یوگسلاوی نمی تواند ادعای عمل به قانون را داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پایگاه داده به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اقدام آمریکا در سازمان منع سلاح های شیمیایی را غیرقانونی نامید. وی بدین ترتیب به سخنان جن ساکی سخنگوی کاخ سفید واکنش نشان داد که گفته، نشست سران ژنو هیچ تغییری در سیاست واشنگتن در مورد اعمال تحریم ها علیه مسکو ایجاد ننموده است.

خانم ساکی تأکید نموده بود: بعد از نشست سران جو بایدن و ولادیمیر پوتین در ژنو هیچ چیز تغییر ننموده است. قانون ما را ملزم می نماید که تحریم هایی در رابطه با استفاده از سلاح های شیمیایی اعمال کنیم.

ماریا زاخارووا در واکنش به این ادعا، یادآور شد که باید به اقدامات طرف آمریکایی در سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی توجه کرد که کاملاً غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره نوشت: آیا آمریکایی ها مدت زیادی است تحت قوانین زندگی می نمایند؟ برای اینکه آنها در چارچوب سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی تحت هیچ قانونی عمل ننموده و به معنای واقعی کلمه اقداماتشان غیرقانونی است. آمریکایی ها ابتدا یوگسلاوی سابق و عراق را با تحریم های شدیدالحن تنبیه و مردم این کشور را بمباران کردند، سپس میلیون انسان بی گناه را در سراسر دنیا کشته اند. آیا بعد از این همه جنایت، بکار بردن لفظ قانون امکان پذیر خواهد بود؟

سخنگوی کاخ سفید پس از اظهارات روز گذشته جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی درباره آماده سازی بسته تحریم های جدید ضدروسی در رابطه با شرایط آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف روس، شرح داد که این تحریم ها بر اساس قانون ضروری هستند و نشست سران روسیه-آمریکا در ژنو هیچ تغییری در این شرایط نداده است.

ماریا زاخازووا پیش از این نیز اعلام نموده بود که روسیه همیشه به تحریم های غیرقانونی از سوی آمریکا واکنش مناسب نشان داده و خواهد داد. به عقیده وی، دولت ایالات متحده با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، تنها سعی دارد مسائل مربوط به عدم توانایی خود در عرصه رقابت را حل و فصل کند .

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "زاخارووا: آمریکا با توجه به اقداماتش در عراق و یوگسلاوی نمی تواند ادعای عمل به قانون را داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا با توجه به اقداماتش در عراق و یوگسلاوی نمی تواند ادعای عمل به قانون را داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید