طرز تهیه قرمه سبزی با مرغ

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، خورش قورمه سبزی یکی از برترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که اکثرا با گوشت گوسفندی تهیه می گردد ولی پخت خورشت قورمه سبزی با مرغ هم خوشمزگی خاص خودش را دارد پس با نمناک همراه باشید تا دستور تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه قرمه سبزی با مرغ

مواد لازم برای تهیه قرمه سبزی با مرغ:

سبزی قورمه800 گرم

لوبیا قرمز100 گرم

پیاز2 عدد میانه

سینه مرغ2 عدد میانه

لیمو عمانی2 عدد میانه

آبلیمو2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبهبه اندازه لازم

روغن سرخ کردنیبه اندازه لازم

10 نکته مهم برای غلیظ شدن و لعابدار شدن قورمه سبزی

برای اینکه بتوانید خورش قورمه سبزی را خوشمزه و لعابدار تهیه کنید باید نکات غلیظ شدن قورمه سبزی و جا افتادن آن را به خوبی بدانید.

ادامه مطلب..

نکته :می توانید از لوبیا چیتی به جای لوبیا قرمز بهره ببرید.

نکته:سبزی قورمه شامل گشنیز، جعفری، تره، شنبلیله و اسفناج می باشد.

دستور پخت خورشت قورمه سبزی با مرغ :

مرحله اول

ابتدا لوبیا هایی که از شب قبل خیساندیم را درون قابلمه می ریزیم تا در شعله میانه بپزد و سپس به مرحله بعد می رویم (خیساندن لوبیا برای جلوگیری از نفخ شکم می باشد).

مرحله دوم

در این مرحله سبزی ها قورمه را به خوبی بشویید سپس ساطوری کنید و آنها را درون تابه مناسب اندازهی تفت دهید و بعد از چند دقیقه اندازهی روغن بریزید و به خوبی سرخ کنید.توجه داشته باشید تا زیاد سرخ نگردد تا خاصیت آنها از بین برود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را قطعه قطعه کنید و کنار بگذارید و سپس پیازها را خرد کنید و درون یک قابلمه با اندازهی روغن تفت دهید و بعد نمک و زردچوبه را اضافه کنید و در آخر مرغ ریز ریز شده را اضافه کنید تا با بقیه مواد سرخ گردد

مرحله چهارم

سبزی قورمه سرخ شده را به قابلمه ای که مرغ در آن سرخ شده اضافه میکنیم و به خوبی تفت می دهیم و سپس لوبیا هایی که در مرحله اول پخته بودیم را اضافه میکنیم و سپس به همراه آب اندازهی نمک، فلفل و ادویه های گوناگون می ریزیم و هم می زنیم.(اندازه آب باید 1 بند انگشت از خورشت بالاتر باشد)

مرحله پنج

روی لیمو عمانی ها چند سوراخ کوچک ایجاد کنید و هسته آن را خارج کنید و به همراه اندازهی آبلیمو به خورشت اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و در دمای شعله میانه به مدت 60 دقیقه بپزید و وقتی بعد از گذشت 1 ساعت قورمه سبزی جا افتاد آن را با برنج نوش جان کنید.

منبع: ایرنا زندگی

به "طرز تهیه قرمه سبزی با مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قرمه سبزی با مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید