لندن، شهری که دوباره ساخته شد و دوباره باید دید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، از شهر فوق العاده لندن بیشتر بدانید

لندن شهری است که برای گردشگران ماهیتی چند وجهی دارد. بخشی از هویت و جذابیت این شهر به مدرن بودن آن و مراکز تجاری، فرهنگی، مد و فشن و سایر هویت های مدرن آن باز می شود. بخشی از جذابیت های این شهر به ایجاد تاسیسات شهری و مکان های تفریحی تازه وابسته است و بخش دیگر نیز به هویت تاریخی و مکان ها و موقعیت هایی که از تاریخ بلندبالای این مرکز امپراتوی سخن می گویند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی چند مکان گردشگری که در نگاه اول در این شهر باید موردتوجه قرار گیرد بپردازیم.

لندن، شهری که دوباره ساخته شد و دوباره باید دید

منظره Shard

نخستین جاذبه لندن که به آن اشاره می کنیم، یک بنای مدرن امروزی است که مهم ترین جاذبه آن به ارتقاعش مربوط است. یعنی برای لذت بردن از این منظره که چشم لندن نیز نامیده می شود، باید حدود 305 متر بالاتر از سطح شهر صعود کنید. این بنا بلندترین ساختمان در سراسر اروپای غربی است و افق شهر لندن را تغییر داده است. از بالای طبقه های 68، 69 و 72 این آسمان خراش می توانید نمای 360 درجه از سطح شهر داشته باشید. در روزهای آفتابی که آسمان صاف است (که البته این مساله در شهر لندن به ندرت پیش می آید) می توانید تا فاصله 65 کیلومتری لندن را دیدن کنید. آسانسورهای این برج بسیار سریع حرکت می نمایند و در چشم بر هم زدنی شما را به بالاترین نقطه این برج می رسانند. البته برای بازدید از این برج باید حدود 40 دلار هزینه کنید. البته همه زیبایی Shard در طبقه های بالای آن جمع نشده اند. در پایین نیز تصاویر بسیار زیبا و نقل قول های مشهور، تزئین نماینده فضا هستند.

بام O2

جاذبه دوم لندن نیز باز به مساله ارتفاع باز می شود. اصولا گردشگران بخشی از علایق و هیجانات خود را در حرکت به سمت بلند های دنیا دنبال می نمایند. این بلند ها ممکن است مدرن و امروزی بوده یا این که به یک سازه تاریخی و حتی یک موقعیت طبیعی مرتبط باشد. گنبد O2 لندن در واقع گنبدی است که در سال 2000 به مناسب جشن های هزارساله ساخته شد. راستا پیاده روی با پارچه های کشسان چیزی است که در سال 2012 میلادی به O2 اضافه شد. این راستا به گردشگران اجازه می دهد با وسایل کوهنوردی که با خود دارند، از یک طرف گنبد بالا بروند و از طرف دیگر پایین بیایند وتجربه جالبی از صعود و پایین آمدن را داشته باشند. وقتی که به بالای ساختمان رسیدید می توانید تجهیزات را از خود جدا کنید و در اطراف قدم بزنید و از منظره 360 درجه بخش جنوب شرقی لندن لذت ببرید. البته این ساختمان نوردی هزینه هایی هم به همراه دارد و بنابراین باید این تجربه را به بهای 33.5 دلار کسب کنید. این صعود بسیار هیجان انگیز و جالب است.

پارک المپیک ملکه الیزابت

در میان جاذبه های بازسازی شده باید به پارک المپیک ملکه الیزابت اشاره نمود که در ماه جولای سال 2013 میلادی بازگشایی شده است. گشایش این پارک همزمان با بازگشایی پارک شمالی بوده است. پارک شمالی منطقه ها سرسبز و مرکز ورزشی Copper Box، کافه و… دارد. بازدید از این پارک حدود 23 دلار آمریکا هزینه دارد.

خط هوایی امیران و نمایی از شهر لندن

تله کابین ها امروزه توانسته اند ظرفیت های خوبی به جاذبه های گردشگری منطقه ها مختلف اضافه نمایند.معمولا تله کابین ها به خودی خود یک جاذبه گردشگری محسوب نمی شوند. بلکه این وسایل حمل ونقل ممولا در جاهایی ساخته می شوند که به لحاظ طبیعی یا بعضا تاریخی جاذبه دارد و تله کابین می تواند با ارایه منظرهی تازه و متفاوت از سمت بالا، به درک گردشگران از موقعیت موجود یاری کند. در خطول هوایی میران، این ماشین های کابلی هوایی فقط از روی رودخانه عبور می نمایند نه بین دو قاره. با این تله کابین ها می توانید از رویال داکز به شبه جزیره گرینویچ بروید. این سفر حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد و نمای زیبایی از لندن زیر پای شما است.

منبع: الی گشت

به "لندن، شهری که دوباره ساخته شد و دوباره باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن، شهری که دوباره ساخته شد و دوباره باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید