نوسانات قیمت میوه در هفته منتهی به رمضان ، لیمو همچنان در قله قیمت ها

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بازار میوه با وجود تغییرات قیمت صعودی و نزولی در جدول انواع صیفی، فرایند ثابتی را تجربه می کند؛ از جمله این میوه ها انواع لیموی ترش و شیرین است که به نظر می رسد اقدامی برای کاهش قیمت این میوه از سوی سازمان های مربوطه انجام نشده است.

نوسانات قیمت میوه در هفته منتهی به رمضان ، لیمو همچنان در قله قیمت ها

به گزارش وبلاگ پایگاه داده آنلاین به نقل از فارس از اصفهان، در هفته منتهی به ماه مبارک رمضان و در مقایسه با 11 روز پایانی فروردین 99، قیمت اغلب انواع صیفی کاهش یا افزایش یافته، ولی بیشتر انواع میوه ثبات قیمت داشته اند.

طبق آخرین اعلام اتحادیه صنف عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان میوه هایی همچون آناناس، پرتقال های آبگیری، سورتی و والنسیا، توت فرنگی اصفهان و شمال، انواع خرما، انواع سیب درختی، کیوی، گرمک، ملون و طالبی، نارگیل، نارنج، نارنگی، هندوانه نو و انواع لیمو بدون تغییر قیمت، نسبت به 19 فروردین باقی مانده اند.

در 19 فروردین ماه بود که مصطفی دارابی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میوه، علت افزایش قیمت لیمو از قیمت تمام شده 6 الی 7 هزار تومان به 35 هزار تومان را، دپوی لیموی ترش و شیرین در انبارهای پنج شخص در کل کشور گفت.

از آن زمان تا کنون بیش از 10 روز گذشته و با وجود مشخص شدن علت گران شدن انواع لیمو، همچنان شاهد قیمت بالای آن و عدم اقدام برای کاهش قیمت هستیم؛ علاوه بر این، پرتقال توسرخ، 2.5 هزار تومان و پرتقال تامسون، هزار تومان، افزایش قیمت، گریپ فروت و موز کاهش سقف فروش 500 تومانی، بادام، کاهش قیمت 2 هزارتومانی و توت فرنگی جیرفت، افزایش سقف فروش 2 هزار تومانی داشته اند.

در انواع صیفی، کاهش قیمت پیاز سفید از 3.5 تا 6 هزارتومان به 2 تا 3.5 هزار تومان، پیاز زرد از 3 تا 5 هزارتومان به 1.7 تا 3 هزار تومان چشمگیر است.

همچنین کاهش نرخ فروش 500 تومانی سیب زمینی، 1 تا 2 هزارتومانی فلفل سبز و رنگی، 1 تا 4 هزار تومانی فلفل ریزه، هزار تومانی خیار اصلاحی و نیز کاهش قیمت هویج، کدو خورشتی، کاهو بلند و کاهو پیچ نسبت به یازده روز گذشته قابل توجه است.

با این حال، جدول انواع صیفی خالی از رشد قیمت ها نبوده و سیر با 3 هزار تومان، کلم بروکلی با حداقل 2 هزار تومان، لوبیاسبز با یک تا 2 هزارتومان، گوجه بوته ای با 1500 تومان، گوجه گلخانه ای با حداقل 500 هزار تومان، گل کلم و بادنجان قلمی و دلمه با 800 هزار تومان، ذرت مکزیکی با 500 هزار تومان، باقالا و سبزی خوردن و خورشتی با 400 هزار تومان، افزایش قیمت های اخیر را رقم زده اند.

لازم به ذکر است که قیمت های فوق، قیمت عمده فروشی میادین میوه و تره بار اصفهان است و نرخ فروش در سطح شهر، با محاسبه سود مغازه دار کمی بالاتر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نوسانات قیمت میوه در هفته منتهی به رمضان ، لیمو همچنان در قله قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسانات قیمت میوه در هفته منتهی به رمضان ، لیمو همچنان در قله قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید