هر 15 ثانیه یک کامیون کالای اساسی وارد کشور می شود

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، رئیس کل گمرک ایران از ثبت صادرات 8.5 میلیارد دلاری از گمرکات ایران در 2 ماهه امسال خبر داد و گفت: کالا های اساسی مردم به سرعت تامین می شود.

هر 15 ثانیه یک کامیون کالای اساسی وارد کشور می شود

به گزارش تسنیم، علیرضا مقدسی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی که در استانداری ترتیب یافت، گفت: در زمینه صادرات اقلام و واردات کالا های اساسی به داخل کشور شاهد رشد بسیار مناسبی هستیم، به طوری که هم اکنون در خصوص ورود کالا های اساسی به داخل کشور، به صورت تقریبی و میانگین هر 15 ثانیه یک کامیون انجام می شود.

وی افزود: فرایند تخلیه اقلام اساسی در گمرکات نیازمند انجام مقدمات است که پس از طی این تشریفات قانونی، شاهد ورود بیش از 700 هزار تن از اقلام اساسی خواهیم بود. همچنین 400 هزار تن از این اقلام نیز مراحل تخلیه را می گذرانند.

رئیس کل گمرک ایران، مطرح نمود: خوشبختانه با تلاش تمام همکاران در گمرکات شاهد افزایش و رشد مناسبی در حوزه واردات کالا های اساسی و نیز صادرات اقلام از گمرک هستیم.

وی ادامه داد: تنها در دو ماهه نخست امسال، بیش از 8.5 میلیارد دلار صادرات در گمرک ثبت شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش بالغ بر 37 درصدی را نشان می دهد.

مقدسی ابراز داشت: سهم آذربایجان غربی از صادرات امسال، حدود 112 میلیون دلار است که باید تلاش شود تا رشد بیشتری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به حذف ارز ترجیحی که از طریق دولت سیزدهم اجرایی شده، گفت: این اقدامی شجاعانه بود که با ورود دولت سیزدهم به مرحله اجرا درآمده و با توجه به شرایط خاص جهانی، با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش ذخایر در کشور خواهیم بود.

رئیس کل گمرک ایران، در سرانجام سخنان خود، ابراز امیدواری کرد که در زمینه تامین اقلام اساسی در کشور مسئله ای پیش نیاید و با تدابیر اتخاذ شده از طریق دولت، تمام کالا های مورد نیاز مردم به سرعت تامین و ذخیره شود.

منبع: فرارو

به "هر 15 ثانیه یک کامیون کالای اساسی وارد کشور می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر 15 ثانیه یک کامیون کالای اساسی وارد کشور می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید