هشدار کرملین درباره تمایل انگلیس برای ادامه ماجراجویی نظامی در دریای سیاه

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، سخنگوی کرملین با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه انگلیس، تأکید کرد: در صورت تکرار نقض مرزهای ملی روسیه، نیروهای مرزبانی این کشور از تمامی امکانات خود برای جلوگیری از چنین اقدامات تحریک آمیزی استفاده خواهند کرد.

هشدار کرملین درباره تمایل انگلیس برای ادامه ماجراجویی نظامی در دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پایگاه داده به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود اظهار داشت که سخنان دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلستان درباره امکان تکرار حادثه رخ داده از طریق ناوشکن دینفدر در نقض مرزهای دریایی فدراسیون روسیه در سواحل دریای سیاه، نمی تواند باعث نگرانی مقامات مسکو نشود.

پسکوف گفت: بدون تردید چنین اظهاراتی باعث نگرانی است و رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات روسیه بارها تأکید کرده اند که طرف روسی تمامی اقدامات لازم را در صورت نقض مرزهای ملی کشور انجام خواهند داد.

سخنگوی کرملین هشدار داد که دستورات لازم به نیروهای مرزبانی روسیه داده شده و آنها از تمامی امکانات برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی استفاده خواهند کرد. به گفته وی، علاوه بر این، از کلیه ابزارهای دیپلماتیک هم در این رابطه بهره گرفته خواهد شد.

پسکوف با یادآوری اینکه در حال حاضر هیچ رایزنی بین روسیه و دولت انگلستان جریان ندارد، تأکید کرد که روابط دو کشور همچنان در شرایط منجمد واقع شده است.

وی در انتها تأکید کرد: آنچه لازم است به سادگی گفته شود، این است که هیچ نیازی به نقض مرزهای ملی روسیه وجود ندارد و چنین کاری تنها یک اقدام تحریک آمیز تلقی خواهد شد.

وزیر خارجه انگلیس پیش از این در کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور در توضیح شرایط بوجود آمده برای ناوشکن دیفندر نیروی دریایی انگلیس در سواحل شبه جزیره کریمه در دریای سیاه، تأکید کرد که کشتی های نظامی این پادشاهی کاملاً حق داشتند بطور صلح آمیز در آب های ساحلی کشور اوکراین تردد کنند و انگلستان در آینده هم به حضور خود در این منطقه ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار کرملین درباره تمایل انگلیس برای ادامه ماجراجویی نظامی در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کرملین درباره تمایل انگلیس برای ادامه ماجراجویی نظامی در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید