درمان زوال عقل ظرف 20 دقیقه!

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بیش از 747000 کانادایی در حال حاضر با آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل زندگی می نمایند؛ اما یک مطالعه تازه نشان می دهد که از دست رفتن حافظه مرتبط با افزایش سن می تواند با یک درمان غیرتهاجمی 20 دقیقه ای برگردد.

درمان زوال عقل ظرف 20 دقیقه!

به گزارش وبلاگ پایگاه داده به نقل از سی تی وی، این درمان شامل یک کلاه مجهز به الکترود است که سیگنال های الکتریکی را به مغز می فرستد و به گفته محققان می تواند به بهبود عملکرد حافظه یاری کند.

در این مطالعه، بیماران به مدت 20 دقیقه برای چهار روز متوالی تحریک الکتریکی مغز دریافت کردند. هر روز به بیماران لیستی از 20 کلمه داده و از آنها خواسته می شد که کلمات را حفظ نمایند و بلافاصله از حفظ بگویند.

در این درمان، دو روش مختلف مورد آزمایش نهاده شد: یکی هدف قرار دادن حافظه کوتاه مدت با تحریک با فرکانس پایین و دیگری برای بهبود حافظه بلندمدت با تحریک قشر جلوی مغز با فرکانس بالا.

محققان دریافتند که پس از سه یا چهار روز از اعمال سیگنال های الکتریکی با فرکانس پایین به مغز، بیماران عملکردی بهتری از حافظه کوتاه مدتشان نشان دادند و این بهبودها تا یک ماه بعد باقی ماند.

ارسال سیگنال های با فرکانس بالا به مغز باعث بهبود حافظه بلندمدت بعد از روز دوم می گردد. محققان بعلاوه دریافتند که افرادی که عملکرد شناختی پایین تری داشتند، در نتیجه درمان، بهبود حافظه بیشتر و ماندگارتری تجربه کردند.

به گفته محققان، از نظر بالینی، این موضوع مهمی است چون افرادی هستند که فقط مسائل حافظه کوتاه مدت دارند و افراد دیگری فقط با مسائل حافظه بلندمدت روبرو هستند. بنابراین در دست داشتن ابزارهایی که می تواند به بهبود هر یک از این مسائل یاری کند، ارزش زیادی دارد.

این مطالعه نو، باعث بهبود طولانی مدت حافظه شد که یک ماه دوام داشت. پیش از این، اثرات درمان های مشابه فقط 50 دقیقه باقی می ماند.

ادامه مطلب

منبع: خبرکانادا

به "درمان زوال عقل ظرف 20 دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان زوال عقل ظرف 20 دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید