رضاییان: اقدام استقلال یک گام رو به جلو بود، فوتبال ایران می تواند خیلی درآمدزایی کند

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان ضمن ابراز خوشحالی از استفاده باشگاه استقلال از فضای تبلیغات محیطی تاکید نمود که فوتبال ایران امکان زیادی برای درآمدزایی دارد.

رضاییان: اقدام استقلال یک گام رو به جلو بود، فوتبال ایران می تواند خیلی درآمدزایی کند

مسعود رضاییان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ پایگاه داده، در مورد اینکه باشگاه استقلال به عنوان اولین باشگاه ایرانی توانست در رقابت های لیگ برتر فوتبال از فضای تبلیغات محیطی اش استفاده کند، گفت: همواره آرزویم بود این اتفاق بیفتد. نمی خواهم از واژه تابوشکنی استفاده کنم، شاید این واژه مناسب این موضوع نباشد اما یک قدم رو به جلو بود. این خیلی اتفاق خوبی است که باشگاه ها خودشان کوشش نمایند تا به مقدار اعتبار و کوششی که دارند و خدماتی که ارائه می نمایند، پول دریافت نموده و بخشی از مسائل شان حل شود. مطمئنم وقتی این تابو شکسته و این دیوار کوتاه شده، خیلی ها می توانند از روی آن بپرند و با این شیوه عایدیزایی نمایند. خیلی از این اتفاق خوشحالم. اینکه استقلال یا هر باشگاهى در این راستا پیش قدم شده اتفاق بسیار خوبى است و در نهایت به آینده فوتبال یاری مى کند.

وی با بیان اینکه حتی اگر باشگاهی در کوتاه مدت عایدیی از این محل کسب نکند، این کار در درازمدت نتیجه خواهد داد، بیان کرد: به نام تیم ها کاری ندارم، حتی اگر باشگاهی با در اختیار داشتن تبلیغات محیطی، به علت هزینه و کاری که باید برای آن صورت پذیرد، در کوتاه مدت ضرر کند اما قطعا در بلند مدت به سودش خواهد بود. برای باشگاه های بزرگ که از همین ابتدای راه سود هست ولی واقعیت این است که برای باشگاه های کوچکتر این کار زمان بر خواهد بود.

مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان ادامه داد: ممکن است خیلی ها روی این قضیه سرمایه گذاری ننمایند به این علت که مخاطب و محبوبیت شان کم است، ولی باید به این نکته توجه داشت که تیم های محلی و شهرستانی به مقدار خودشان بازار مصرف دارند و اگر کالاهایی که عرضه شود نام و برند آنها را داشته باشد، در نهایت این کار عایدیزا خواهد بود. با این حال همچنان اعتقاد دارم که این تبلیغات محیطی درصدى از عایدی است و با روش های دیگر هم می شود کسب عایدی کرد. امروز فضای مجازی جهانی بسیار وسیع و نامحدودی است که هر چیزی را در هر جایی می شود تبلیغ کرد و از این محل عایدیی نصیب فوتبال و باشگاه ها شود. وقتی راه بیفتیم، قرار نیست بلافاصله بدویم. رفته رفته کار پیش می رود.

رضاییان توضیح داد: شاید در اختیار داشتن تبلیغات محیطی مسائل را برای باشگاهی حل نکند ولی لااقل باشگاه ها در این خصوص کوشش نموده اند و اگر به عایدیی نرسیدند، یعنی حدشان همین بوده و اعتراضی باقی نمی ماند. دیگر همه چیز برمی شود به هنر مدیران باشگاه ها و چیزی را گردن کسی نمی اندازند. در اسپانیا، اگر رئال و بارسلونا بازار خودشان را دارند، بدین معنی نیست که همه چیزِ فوتبال این کشور از آن این دو باشگاه است. سایر باشگاه ها هم سهم خودشان را از بازار دارند و به همان مقدار که عایدی کسب می نمایند، در فضای رقابتی هستند و سهم خودشان را می برند و در مسابقات هزینه می نمایند. هر باشگاهی به مقدار خودش عایدی دارد.

وی با اشاره به دولتی بودن بخش زیادی از فوتبال کشورمان، گفت: هنوز سایه دولتی یا صنعتی بودن بالای سر فوتبال ما است و اگر یک روز این موضوع برداشته می شد، شرایط فوتبال ما به کل تغییر می کرد و شاید اینقدر با بار سنگین هزینه ها روبرو نبودیم. در فوتبال ایران دو کفه ترازو داریم که یکی هزینه هاست و دیگری عایدیها، اگر عایدیی در فوتبال نداریم، لااقل می توانیم هزینه ها را کاهش دهیم.

رضاییان یادآور شد: کسب عایدی در اولویت فوتبال دولتی نیست چون برای شان هزینه می شود. وقتی برای باشگاه دولتی در سال 300 یا 400 میلیون هزینه می شود؛ 4 میلیارد عایدی پول خرد است. مثل پسری که پدر ثروتمندی دارد و تصمیم می گیرد در روستایی معلم حق التدریس شود و از این محل عایدی داشته باشد، وقتی حساب پسر دائم به وسیله پدر پر می شود، عایدی حق التدریس اش هرگز به چشمش نمی آید. این را هم بگویم که پولی که دولت به فوتبال می دهد، در فوتبال جهان عددی محسوب نمی شود. شاید بودجه یک تیم ما، به مقدار یک بازیکن میانه اروپایی هم نباشد در حالی که فوتبال ما می تواند خیلی بیش از اینها خودش عایدیزایی کند.

رضاییان گفت: استقلال با اصرار مدیرعاملش توانست تبلیغات محیطی را بگیرد و هر چقدر هم این کار سخت و طاقت فرسا باشد باید همین راستا را طی کرد. این طور نیست که بگوییم چون راه رفتن را بلد نیستیم و امکان دارد زمین بخوریم، اصلا راه نرویم. باید راه رفتن را آرام آرام بیاموزیم. در گوش مان نموده اند که نمی توانیم و بلد نیستیم از فوتبال عایدیزایی کنیم. حالا یکی توانست این کار را انجام دهد، پس همه می توانند. هر کسی مقدار توانمندی های خودش سهم می برد. یکی زورش بیشتر است، بازار بزرگتری در اختیارش هست و محبوبیت بیشتری دارد، طبیعتا سهم بیشتری کسب می نماید.

مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد گفت: کمتر دیده ام یک باشگاه ضعیف یا میانه اروپایی را ببندند یا پنجره اش بسته شود. آنها همه به مقدار عایدیشان هزینه نموده و هیچ وقت هم خطری تهدیدشان نمی نماید. آنها به مقدار پول شان هزینه می نمایند. ضمن اینکه این پولی که ما در فوتبال هزینه می کنیم، بار نیست. وقتی این ارقام هزینه شده در فوتبال را با چیزهای دیگر می سنجم به واقع چیزی هم نیست و البته اگر این پول را خودمان دربیاوریم، ارزش آن بیشتر می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رضاییان: اقدام استقلال یک گام رو به جلو بود، فوتبال ایران می تواند خیلی درآمدزایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضاییان: اقدام استقلال یک گام رو به جلو بود، فوتبال ایران می تواند خیلی درآمدزایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید