واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و باشگاه استقلال به وزارت صمت

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، خبرگزاری خبرنگاران- در راستای بحث ارسال دفاعیات استقلال و پرسپولیس به AFC در خصوص مجوز حرفه ای، مالک نو دو باشگاه مشخص و به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد.

واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و باشگاه استقلال به وزارت صمت

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای درخواست کرد مجوز حرفه ای اعطا شده به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر ابطال شود و به فدراسیون فوتبال و سه باشگاه تا امروز (دوشنبه) مهلت داد تا دفاعیات را در این زمینه ارسال کنند. پرونده مجوز حرفه ای صادر شده برای این باشگاه ها به کمیته انضباطی ارسال و از همین رو، این موضوع وارد فاز تازهی شده است.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پی روزنه ای برای حل مسائل این دو باشگاه بود تا بلکه بتواند با اقناع AFC بازگشت آنها به لیگ قهرمانان آسیا فصل 2022 را رقم بزند. از همین رو در فرصت 5 روزه ای که AFC معین کرده بود، دو مشکل بزرگ و مانع اصلی حرفه ای سازی دو باشگاه حل و فصل شد.

یکی از مسائل اصلی استقلال و پرسپولیس، بدهی های مالیاتی سنگین بود که در این خصوص اختلاف نظرهایی میان دو باشگاه و همچنین سازمان امور مالیاتی وجود داشت. در نهایت این مشکل حل شد تا دو باشگاه دیگر بدهی مالیاتی نداشته باشند. همچنین یکی از ایرادهایی که AFC نسبت به دو باشگاه داشت، مالکیت مشترک آنها بود که این مسئله نیز حل شده است.

با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه ای شدند، اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است. برخی ایرادها و نواقص دیگر که مانع از دریافت مجوز حرفه ای دو باشگاه شده نیز در حال برطرف شدن است و تا سرانجام امشب از سوی باشگاه ها بارگذاری خواهد شد. با این شرایط باید دید AFC چه تصمیمی در این باره می گیرد و آیا کورسوی امیدی برای بازگشت پرسپولیس و استقلال به آسیا وجود دارد یا خیر.

چند روز پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به این دو باشگاه، خواستار شفاف سازی بیشتر در این زمینه شد. این دو تیم مدارکی را برای AFC ارسال کرده بودند که کمیته صدور مجوز حرفه ای نیز در این نامه ایرادات خود را بیان کرد و به مدت 5 روز (تا دوشنبه) به سرخابی ها زمان داد تا مسائل خود را حل کرده و مدارک و دفاعیات تازه را مجددا بارگذاری کنند. در حالیکه ایراد اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس بحث مالکیت مشترک بود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و رئیس مجمع این دو تیم بزرگ مرکز در پی حل مسائل پیش آمده بود تا بتواند با واگذاری مالکیت دو تیم، مانع از حذف آنها از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود.

پس از اینکه بحث مسائل مالیاتی دو تیم به میان آمد، مذاکرات و جلسات متعددی با سازمان امور مالیاتی برگزار شد تا در نهایت این معضل بزرگ حل شده و وزارت ورزش در پی حل مشکل مالکیت دو تیم باشد که به نظر می رسد این مسئله نیز حل و فصل شده باشد. با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه ای شدند، اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود.

با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است. حالا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید تا پیش از ساعت 24 امروز مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند و با ارائه دفاعیات تازه، در انتظار تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص صدور مجوز حرفه ای جهت شرکت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سال 2022 بمانند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و باشگاه استقلال به وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و باشگاه استقلال به وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید