قالیباف سه شنبه با لاوروف ملاقات می نماید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، یک رسانه روسیه ای گزارش داده رئیس مجلس ایران سه شنبه با وزیر امور خارجه روسیه و دبیر شورای امنیت این کشور ملاقات خواهد نمود.

قالیباف سه شنبه با لاوروف ملاقات می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پایگاه داده، یک رسانه روسیه ای گزارش داده محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران سه شنبه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و نیکلای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت این کشور ملاقات خواهد نمود.

محمدباقر قالیباف روز گذشته (یکشنبه) در رأس هیأتی وارد مسکو شد. در همین خصوص مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در این باره مطرح کرد که ارتقای همکاری های ایران و روسیه به سطح راهبردی و افزایش تعاملات مالی یکی از مهم ترین اهداف سفر قالیباف به مسکو است.

وی اضافه نمود: رئیس مجلس به دعوت رئیس دومای روسیه در راس هیأتی، روز یکشنبه 19 بهمن ماه به مسکو سفر می نماید و در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیغام رهبر معظم انقلاب به دولت روسیه، ملاقات هایی با همتایان خود در دوما و سنا خواهد داشت.

به نوشته ایتارتاس، والنتینا ماتوینکو، رئیس سخنگوی مجلس اعلای روسیه در جریان ملاقات با آقای قالیباف گفت: سفر شما با آنکه مختصر است بسیار پرمشغله است. در جریان هستم که مصاحبه های ثمربخشی با همکارم ویاچسلاف وولودین (رئیس مجلی سفلی روسیه) داشته اید و فردا در دستور کارتان مصاحبه با وزیر خارجه لاوروف و پاتروشوف، دبیر شورای املی واقع شده است.

وی اضافه نمود: اما می خواهم قول بدهید یک بار دیگر به روسیه می آیید. از شما دعوت می کنم سفری به مناطق ما داشته باشید.

رئیس مجلس علیای روسیه تأکید کرد ایران، شریک قدیمی و نزدیک روسیه است و روسیه مایل به گسترش همکاری های جامع با ایران علی رغم تحریم ها است.

به نوشته خبرگزاری ایتارستاس، رئیس مجلس علیای روسیه همچنین سالروز فرا رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به آقای قالیباف تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قالیباف سه شنبه با لاوروف ملاقات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف سه شنبه با لاوروف ملاقات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید