معرفی غذاهای حاوی پری بیوتیک

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، پری بیوتیک ها فیبرها و قندهای طبیعی هستند که باکتری های خوب روده را تحریک می کنند. بسکمک از غذاهای دارای پری بیوتیک برای گیاهخواران و افرادی که رژیم های دیگری دارند مناسب است. از جمله این غذاها می توان به بادام، کاسنی، سیر و نخود اشاره کرد. پری بیوتیک ها به رشد باکتری های مفید در روده کمک می کنند. پری بیوتیک ها برای بهبود سلامتی با پروبیوتیک ها، که باکتری ها یا مخمرهایی مفید هستند، همکاری می کنند.

معرفی غذاهای حاوی پری بیوتیک

تا به امروز، بیشتر تحقیقات در مورد سلامت روده بر روی پروبیوتیک ها متمرکز بوده است و پری بیوتیک ها یک موضوع نسبتا نو هستند. بسکمک از بهترین منابع شناخته شده تامین پری بیوتیک، برای گیاهخواران مناسب است. در این مقاله غذاهای حاوی پری بیوتیک که شامل سبزیجات، حبوبات، میوه ها، مغزها و دانه ها هستند، مورد بررسی قرار می گیرد.

غذاهای حاوی پری بیوتیک

سبزیجات

سبزیجات با محتوای پری بیوتیک بالا شامل مواردی هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاسنی

ریشه کاسنی سرشار از اینولین، یک فیبر پری بیوتیک است و آن را به منبع غنی از پری بیوتیک تبدیل می کند. ریشه کاسنی همچنین به هضم غذا کمک می کند، دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند یبوست را تسکین دهد.

کنگر فرنگی

کنگر سرشار از فیبر بوده و کربوهیدرات کمی دارد. آن ها دارای شاخص گلیسمی پایین (هر چه عدد این شاخص کم تر باشد، تاثیر آن غذا بر روی قند خون نیز کم تر خواهد بود) هستند که به ثابت ماندن سطح قند خون کمک می کند. کنگرهای فرنگی حاوی حدود 1.6 گرم فیبر غذایی در هر 100 گرم هستند. خوردن این سبزی می تواند تعداد باکتری های خوب روده را افزایش دهد.

سیر

سیر منبع دیگری از پری بیوتیک ها است که باعث رشد باکتری های مفید روده می شود و از تکثیر باکتری های مضر جلوگیری می کند. سیر، غذایی مغذی است که باید در رژیم غذایی بگنجانید. در 100 گرم سیر، این اندازه مواد مغذی یافت می شود:

  • ویتامین :B61.235 میلی گرم
  • فیبر: 2/1 گرم
پیاز، موسیر، و پیازچه

پیاز، موسیر و پیازچه همه از یک خانواده سبزیجات هستند. این سبزیجات علاوه بر اینکه منبع خوبی از پری بیوتیک هستند، به هضم غذا نیز کمک می کنند، باکتری های مفید روده را تقویت کرده و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

تره فرنگی

تره فرنگی یکی دیگر از اعضای خانواده پیاز است که می تواند به افراد در افزایش مصرف پری بیوتیک کمک کند. در هر 100 گرم تره فرنگی 1/8 گرم فیبر وجود دارد.

کلم ساووی

کلم ساوای حاوی ویتامین های B و C است و منبع بسیار خوبی از پری بیوتیک های طبیعی به شمار می رود که آن را برای روده مفید می کند. کلم خام ساووی حاوی 3.1 گرم فیبر در هر 100 گرم است.

حبوبات

حبوبات با محتوای پری بیوتیک بالا شامل این موارد هستند:

نخود

نخود یک انتخاب غذایی مناسب برای افرادی است که بدنبال افزایش مصرف پری بیوتیک هستند. نخود حاوی 12.2 گرم فیبر در هر 100 گرم است. نخود همچنین سرشار از پروتئین، آهن و ویتامین های گروه B است.

عدس

عد س سیر کننده بوده و هضم آسانی دارد و بسیار سالم است. این ماده غذایی منبع غنی فیبر محسوب می شود و در هر 100 گرم حاوی 10.8 گرم فیبر است. عدس به تحریک باکتری های مفید و همچنین هضم غذا کمک می کند.

لوبیا قرمز و سویا

لوبیا ماده غذایی دیگری است که می تواند باکتری های خوب روده را تقویت کند. لوبیا سرشار از پروتئین و منبع عالی پتاسیم است. محتوای تغذیه ای حبوبات آن ها را به یک ماده غذایی اصلی و مهم تبدیل می کند. این حبوبات نیز سرشار از فیبر هستند. به عنوان مثال، لوبیای قرمز حاوی 15.2 گرم فیبر در هر 100 گرم است.

میوه

میوه ها با محتوای پری بیوتیک بالا شامل این موارد هستند:

موز

موز برای روده مفید است و فیبرهای طبیعی دارد که به افزایش باکتری های خوب و کاهش نفخ کمک می کنند. موز 2.6 گرم فیبر در هر 100 گرم ارائه می دهد.

هندوانه

هندوانه از جمله میوه های حاوی پری بیوتیک است و می تواند باکتری های خوب معده فرد را تغذیه کند. محتوای آب هندوانه زیاد است، بنابراین این میوه برای تامین آب بدن نیز مفید است.

گریپ فروت

گریپ فروت مرکبات یکی دیگر از گزینه های ایده آل برای گیاهخوارانی است که در پی غذاهای پری بیوتیک برای خوردن هستند. محتوای فیبر بالای گریپ فروت آن را برای سلامت روده مفید می کند. همچنین، گریپ فروت دارای ویتامین A و C زیادی است.

غلات

چندین غله دارای محتوای پری بیوتیک بالا هستند، از جمله:

سبوس گندم

سبوس حاوی فیبر است که باکتری های مفید روده را تغذیه می کند. سبوس همچنین حرکات منظم روده را تقویت می کند و می تواند کلسترول را کاهش دهد.

جو

جو تقویت کننده سیستم ایمنی بوده و حاوی آنتی اکسیدان و منبع عالی فیبر پری بیوتیک است. جو خام حاوی 15.6 گرم فیبر در هر 100 گرم است.

جو دوسر

جو دوسر برای افراد وگان انتخاب مفیدی است و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فواید بسکمک دارد. جو دوسر خام حاوی 15.4 گرم فیبر در هر 100 گرم است.

آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها با محتوای پری بیوتیک بالا شامل این موارد هستند:

بادام

بادام سرشار از فیبر غذایی و منبع خوبی از پری بیوتیک است. بادام حاوی 12.5 گرم فیبر در هر 100 گرم هستند. بادام می تواند طعم و بافت را به طیف وسیعی از غذاهای سرد و گرم اضافه کند. بادام علاوه بر محتوای فیبر، منبع خوبی از کلسیم برای گیاهخواران است.

پسته

مغز پسته حاوی مقادیر زیادی پروتئین گیاهی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. پسته منبع عالی پری بیوتیک برای گیاهخواران بوده و می/توانند به تحریک باکتری های خوب روده کمک کند.

دانه کتان

دانه کتان یک دانه همه کاره است که می توان آن را در بسکمک از غذاها به کار برد. دانه های کتان حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که به حفظ سلامت روده کمک کرده و سیستم هاضمه را تقویت می کنند.

نتیجه گیری

افرادی که مایلند مصرف پری بیوتیک خود را افزایش دهند، می توانند این کارها را انجام دهند:

  • خوردن غلات صبحانه با فیبر بالا همراه با آجیل و دانه های اضافه شده
  • خوردن انواع نان سبوس دار
  • میان وعده های حاوی میوه ، آجیل و دانه ها
  • افزودن حبوبات به سوپ و سالاد
  • خواندن برچسب های روی مواد غذایی و انتخاب محصولاتی با محتوای فیبر بالا

بسکمک از غذاهای پری بیوتیک برای گیاهخواران و افرادی که رژیم های غذایی دیگر را دنبال می کنند، مناسب هستند، و این امکان را برای آن ها ایجاد می کند که یک رژیم غذایی متنوع و سالم داشته باشند. همچنین، غذاهای حاوی پری بیوتیک باعث تقویت سلامت روده می شوند.

منبع: اسنپ مارکت

به "معرفی غذاهای حاوی پری بیوتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی غذاهای حاوی پری بیوتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید