ناتوانی عربستان در مقابله با موشک های یمن

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بنا به گفته یک منبع نظامی، عربستان و یونان در آستانه امضای توافقی نظامی برای حفاظت از تأسیسات نفتی سعودی هستند.

ناتوانی عربستان در مقابله با موشک های یمن

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به حملات ائتلاف سعودی، هفته گذشته تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را با چندین موشک و پهپاد هدف گرفت؛ اقدامی که پیش تر نیز آن را انجام داده بود.

در همین زمینه یک منبع نظامی سعودی به وبگاه ویکلیکس السعودیه گفت، ریاض و یونان در آستانه امضای یک توافق نظامی برای حمایت از تاسیسات نفتی سعودی از این دست حملات هستند.

وی افزود، یک هیأت نظامی از یونان به منظور نهایی کردن این توافق هفته جاری وارد ریاض خواهد شد.

این منبع نظامی شرح داد، توافق مذکور شامل استقرار سامانه پاتریوت در داخل تأسیسات نفتی عربستان سعودی و استقرار نیروهای یونانی در این تأسیسات است.

منبع مذکور شرح داد، انتظارمی رود که یونان از تجهیزات نظامی آمریکایی در عربستان سعودی کمک بگیرد.

عملیات پیروز نیروهای مسلح یمن در عمق خاک سعودی علاوه بر ریزش سهام آرامکو، موجب شد که واشنگتن به اتباع خود درباره سفر به عربستان هشدار دهد.

بر اساس تحلیل وبگاه الخبر الیمنی، برای عربستان سعودی، آرامکو بزرگترین منبع درآمد ملی و ستون فقرات اقتصاد کشور است.

به اعتقاد کارشناسان روسی، هدف قرار دریافت تاسیسات این شرکت به معنای محدود کردن توانمندی های ریاض برای تامین عملیات های آن در ریاض و خرید مواضع بین المللی به منظور عدم اعمال فشار بر سعودی ها برای عقب نشینی فوری از جنگ یمن است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "ناتوانی عربستان در مقابله با موشک های یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتوانی عربستان در مقابله با موشک های یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید