4700 تن محصولات گلخانه ای در سراوان فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مدیر جهادکشاورزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: گلخانه داران این شهرستان سالانه بیش از چهار هزار و 700 تن محصول فراوری و به بازار عرضه می نمایند.

4700 تن محصولات گلخانه ای در سراوان فراوری می گردد

حمیدرضا کبدانی مدیر جهادکشاورزی سراوان گفت: با توجه به قرار داشتن سراوان در منطقه خشک و کمبود سالانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه ها و سایر روش های نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش فراوری نسبت به واحد آب مصرفی در اولویت این نهاد قرار گرفته بطوری که سال جاری با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریالی بخش خصوصی چهار هکتار گلخانه تازه در شهرستان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با بهره برداری از گلخانه های تازه در این شهرستان سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای این منطقه به 26 هکتار افزایش یافت.

مدیر جهادکشاورزی سراوان عمده محصولات گلخانه ای این شهرستان را خیار، گوجه فرنگی، فلفل و کدو عنوان نمود و اضافه کرد:حدود چهار هکتار گلخانه تازه نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در این شهرستان در دست ساخت است که امید می رود بزودی با بهره برداری از آن ها بخش قابل توجهی از احتیاج شهرستان و بعضی دیگر نقاط استان در تمامی فصول سال تامین گردد.

وبلاگ پایگاه داده سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "4700 تن محصولات گلخانه ای در سراوان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4700 تن محصولات گلخانه ای در سراوان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید