توزیع 1200 تن مرکبات احتکارشده از امروز ، لیمو ترش و شیرین ارزان می گردد؟

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از توزیع 1200 تن مرکبات احتکار شده از امروز در میادین میوه و تره بار کلانشهرها از جمله تهران اطلاع داد.

توزیع 1200 تن مرکبات احتکارشده از امروز ، لیمو ترش و شیرین ارزان می گردد؟

به گزارش وبلاگ پایگاه داده به نقل از فارس سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در برنامه تلویزیونی صبح ایرانی گفت: بازرسی هاو حضور تیم های گشت سازمان شوآف نیست بلکه در همین ایام 11 نفر از گشت ما به کرونا مبتلا شده و یک نفر را نیز از دست داده ایم.

وی در رابطه با شرایط احتکار بعضی مرکبات مانند لیموترش و لیموشیرین گفت: با احترام به زحمتی که در اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار انجام می گردد اما اسامی 5 نفر از احتکار نمایندگان در زمینه لیموترش و لیموشیرین را به ما اعلام ننموده اند .

رایگانی گفت این در حالی است که بر اساس قانون باید اتحادیه اسامی و آدرس انبار ها را به ما بگویند و تا این لحظه به ما نگفته اند و این که حتی اعلام نمایند بدون اجازه قوه قضاییه نمی توانند اسامی را به ما بدهند را نیز قبول ندارم چرا که طبق قانون نظام صنفی اتحادیه باید متخلفان را به تعزیرات اعلام کند و ارتباط کاری با قوه قضاییه ندارد.

رایگانی اضافه نمود: 1200 تن مرکبات در شهرستان جهرم کشف شده و بنا شده به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار کلانشهرهای کشور از جمله تهران توزیع گردد که از امروز این اقدام شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: نامه ای که اتحادیه بارفروشان میوه در تاریخ 21 فروردین به اطلاعات سپاه نوشته را دیده ام ،نامه ای است که در آن آمده در ماه های آبان و بهمن سال گذشته احتکار هایی اجرا شده اما اسامی محتکران گفته نشده است.

رایگانی گفت: رصد ما وجود داشته اما سازمان، نهادی رسیدگی نماینده است و در سطح خرده فروشی ها اثرگذار نیست تا زمانی که سر منشاء گرفته نگردد.

رایگانی ادامه داد: تا خاتمه وقت اداری روز چهارشنبه هفته گذشته، طی تماس هایی که داشته ام آدرس و اسامی این محتکران به مدیرکل تعزیرات استان تهران اعلام نشده است.

وی گفت: قانونگذار به صورت شفاف وظیفه هر مجموعه را اعلام نموده و سازمان تعزیرات در انتهای خط رسیدگی قرار گرفته است و فقط حکم را صادر می نماید اما می تواند با یاری اتحادیه ها، وزارت صمت و اتاق های بازرگانی گشت ها را انجام دهد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اضافه نمود: در میادین میوه و تره بار اکنون کسانی هستند که مالیات نمی دهند، حتی به قانون پایبند نیستند و دو تا سه دست میوه ها دست به دست می گردد.

وی اضافه نمود: در هر صورت؛ معرفی فرد متخلف ارتباطی با قوه قضاییه ندارد و دستگاه قضا در حوزه تخلفات صنفی صلاحیت نداشته، هرچند که در موضوع احتکار که به یک مسئله ملی تبدیل شده،دادستان ها در کنار ما قرار گرفتند.

وی ادامه داد: قبول دارم اعلام این موضوع که احتکار مرکبات توسط 5 نفر اجرا شده برای اتحادیه بارفروشان هزینه داشته است اما باید اسامی را به ما اعلام نمایند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی در خصوص اینکه چرا کشفیات اقلام بهداشتی مانند ماسک در اختیار مردم هنوز قرار نگرفته گفت: بیش از 7 میلیون عدد ماسک کشف شده که به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و اینکه چرا در بازار نیست طبق قانون، موظفیم کشفیات را به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بدهیم و نظارت دیگر بر عهده این نهاد است.

رایگانی گفت: وزارت بهداشت نیز با اولویت مراکز درمان و بیمارستانها این اقلام را توزیع می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "توزیع 1200 تن مرکبات احتکارشده از امروز ، لیمو ترش و شیرین ارزان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 1200 تن مرکبات احتکارشده از امروز ، لیمو ترش و شیرین ارزان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید