مصالح ساختمانی

پشت ابرهای اسیدی زهره حیات جریان دارد؟

نزدیک ترین سیاره همسایه زمین، زهره که تا مدت ها گفته می شد غیرقابل سکونت است، احتمالا بیش از آنچه تا کنون تصور می شد حامی حیات باشد.

20 دی 1402

معبد هندوها ، بت خانه گبران هندوان

از جمله نشانه های معدود تاریخی و جاذبه های دیدنی بندرعباس که توجه هرتازه وارد را به خود جلب می سازد. بنای سفید رنگ معبد هندوان است. این بنا در ضلع شمالی بلوار امام (ره) و مقابل بازار روز نهاده شده است و به بت گورون به معنی بت خانه گبران (غیر مسلمانان) معروف...

19 دی 1401

مردم ماندرا گرفتار بدترین خشکسالی در دنیا

ماندرا های ساکن در شمال کنیا، علیرغم اینکه در منطقه ای هستند که بیشترین آسیب را از بحران جهانی آب و هوا می بینند، نمی خواهند سرزمین 300 ساله خود را ترک نمایند.

12 آذر 1401

عکس ، نازک ترین آسمان خراش جهان تکمیل شد

گجت نیوز نوشت: ساخت برج استاینوی، نازک ترین آسمان خراش در جهان و یکی از بلندترین سازه ها در نیم کره غربی به پایان رسید. در ادامه شاهد تصاویر چشمگیر آن باشید.

6 آذر 1401

بررسی شرایط کنونی حمام منصوریه اردبیل

ایرنا/ این خبر به جهت بررسی شرایط کنونی حمام منصوریه اردبیل برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

4 مرداد 1401

اولسبلنگاه گیلان؛ تجلی بهشت برین روی زمین

در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا، در خطه ای از استان گیلان منطقه ای بکر و تماشایی به نام اولسبلنگاه واقع شده است؛ طبیعتی رویایی و به واقع تجلی بهشت روی زمین که همه چیز در آنجا تقریبا حالت سنتی و نوستالژیک دارد. جایی که در آن خبری از تجملات و امکانات شهری نیست!...

29 خرداد 1401

نارنجستان قوام، عطر شکوفه های نارنج در کنار معماری بی نظیر

نارنجستان قوام که آن را باغ قوام و بیرونی قوام نیز می نامند، از بنا های دوران قاجار است که زیبایی های منحصر به فردی از تلفیق هنر معماری و آئینه کاری دارد.

22 خرداد 1401

عمارت خسروآباد؛ روایتی از تاریخ اردلان ها

خبرنگاران/کردستان عمارت خسروآباد، عمارتی بازمانده از دوران زندیه و تلفیقی از هنر معماری ایرانی است که جلوه خاصی به معماری شهر بخشیده و از زیبایی چشم گیری برخوردار است.

19 اردیبهشت 1401

چطور از برف و کولاک جان سالم به در ببریم؟

سفر زمستانی مزایای فراوانی دارد ولی گاهی باعث بروز حوادثی ناگوار و شرایطی سخت می گردد. با این نکات از کولاک و برف جان سالم به در ببرید.

24 فروردین 1401

کشف هرمی 3700 ساله در جنوب قاهره

تیمی از باستان شناسان در مصر پیروز به کشف بقایای یک هرم 3700 ساله در 30 کیلومتری جنوب قاهره شدند.

12 بهمن 1400

فرایند ساماندهی زلزله زدگان خراسان شمالی شتاب می یابد

خبرنگاران/خراسان شمالی روز گذشته با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خراسان شمالی بازدیدی از منطقه ها زلزله زده خراسان شمالی در شهرستان مانه و سملقان گرمه و جاجرم انجام و تصمیماتی برای تسریع در فرایند ساماندهی زلزله زدگان استان اتخاذ شد. ...

25 مهر 1400

کاشت هویج در گلدان به 2 روش (کاشت بذر و کاشت ته هویج)

خبرنگاران | سرویس گیاهان و حیوانات - کاشت هویج در گلدان با کاشت بذر و بهره مند شدن از خواص هویج ارگانیک، یا یک روش جالب دیگر یعنی کاشت ته هویج در یک ظرف کوچک آب و برداشت روزانه برگ هویج، به قدری لذتبخش است که پیشنهاد می دهیم حتما آن را امتحان کنید. این مطلب...

9 خرداد 1400

طرز تهیه مربای به خوشرنگ و نکات کلیدی در تهیه مربا

برای تهیه مربای به خوشرنگ توصیه می گردد از ظروف مسی بهره ببرید. در ادامه با نکات کلیدی در تهیه مربا، خواص به و دانه به آشنا خواهیم شد.

18 اسفند 1399

چگونه ظاهر محیط اداری خود را با انواع پارتیشن مدرن کنیم؟

رپرتاژ آگهی - هر روز بر پیشرفت علم در تمام حوزه ها، به خصوص در حوزه دکوراسیون افزوده می شود. علاوه بر آن دکوراسیون همواره به سمت مدرن شدن پیش می رود. دکوراسیون داخلی مدرن به دلیل تنوع و زیبایی که دارد، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. شاید برای بسیاری...

27 بهمن 1399

خبرنگاران تکلیف بیش از 470 میلیارد ریالی صنایع برای توسعه خطه مرزی خراسان شمالی

بجنورد- خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی گفت: صنایع بزرگ استان موظف شده اند بیش از 470 میلیارد ریال برای توسعه شهرستان مرزی راز و جرگلان کمک کرده و نسبت به زدودن غبار محرومیت و فقر از چهره این خطه مشارکت کنند.

12 بهمن 1399

میراث فرهنگی به شهرداری شاهدیه اخطار داد

شهرداری شاهدیه به تازگی تا بنا گوش یک آب انبار تاریخی را آسفالت نموده که مدیر کل میراث فرهنگی یزد در این باره می گوید: به شهرداری اخطار داده و منتظر جمع آوری آسفالت هستیم.

22 شهریور 1399